404 Not Found


nginx
Evolutia smart TV si pericolele de securitate - Security Portal
HomeStiriBusiness & TehnologieEvolutia smart TV si pericolele de securitate
smart

Evolutia smart TV si pericolele de securitate

smartTelevizoarele se află într-o evoluție constantă, fapt care aduce și pericole de securitate informatică din cauza activității infractorilor cibernetici.

Un raport Futuresource Consulting estimează că în 2018 s-ar putea vinde pe plan mondial peste 200 de milioane de smart TV-uri, în timp ce anul trecut s-au vândut 90 de milioane. O bună parte dintre cei care și-au luat smart TV nu îl folosesc pe internet, însă în SUA peste trei sferturi dintre posesori obișnuiesc să utilizeze internetul pe televizor. Previziunile arată că în 2016 peste 100 de milioane de gospodarii vor deține măcar un smart TV, scrie Hotnews.

 Totuși, deși vânzările de smart TV-uri cresc, industria nu e încântată de faptul că rata profitului din utilizarea aparatelor vândute este mult prea mică și asta fiindcă producătorii de TV-uri nu prea au oportunități în a monetiza aplicații și diverse tipuri de conținut ce rulează pe acele televizoare.

O altă explicație ar fi că, în general, consumatorul vizionează pe aceste TV-uri clip-uri gratuite și au abonament la un provider de internet&cablu sau apelează la Netflix sau la alte aplicații cu conținut “on demand”. Astfel, apetitul pentru cumpărarea de aplicații scade prin combinație cu obiceiul de achiziție în cazul smartphone-urilor.

 Tot mai multe companii producătoare de smart TV-uri vor trece la Android, însă indiferent de sistemul de operare folosit, televizoarele smart vor fi și ele afectate de atacurile informatice, iar problemele de securitate vor fi sensibile.

 Atacatorii își “fac încălzirea” pentru asaltul asupra smart TV-urilor

Programele periculoase sunt de peste 15 ani ceva normal pe PC-uri, iar în ultimii doi-trei ani s-au înmulțit și pe smartpone-uri, mai ales că se vând anual câteva sute de milioane de unități. Urmează în câțiva ani smart TV-urile care vor avea tot mai multe în comun cu computerele.

Până acum, smart TV-urile nu au fost lovite de un val de malware fiindcă piața este foarte puțin interesantă pentru infractorii informatici care țintesc zone în care pot rapid să facă bani.

Multe smart TV-uri avansate, care permit multimedia streaming, internet browsing, jocuri și aplicații, vin cu prospecte stufoase în care clienților li se explică faptul că trebuie să accepte o serie de termeni și condiții referitoare la faptul că televizorul va înregistra tot ce se întâmplă pe el și va trimite producătorului aceste informații. E vorba de ce canale au fost vizionate și în ce intervale, când a fost folosită aplicația de e-mail sau alte aplicații, informațiile urmând să fie utilizate și în scop publicitar.

 Mai mult, la fel cum s-a întâmplat la PC-uri când webcam-urile au fost “deturnate” de infractorii informatici care au trimis Trojeni pe e-mail, și la televizoare s-ar putea întâmplă acest lucru, mai ales că sunt modele care au webcam și care pot fi comandate vocal. Exact caracteristicile care fac un smart TV mai atractiv pot constitui reversul medaliei fiindcă hackerii pot pe viitor să extragă informații extrem de intime și deci valoroase despre utilizatorii televizoarelor.  

 În multe țări, inclusiv România, oamenii au o relație specială cu televizorul fiindcă milioane stau cu el pornit șase-șapte ore pe zi în timpul desfășurării altor activități casnice. Cu cât televizorul va deveni mai “smart”, cu atât există mai mari riscuri că în urma unui atac, inițiatorii acestuia să ajungă în posesia unor informații confidențiale pe care le-ar putea, de exemplu, vinde pe bani grei companiilor de publicitate.

 O soluție a problemei ar fi oprirea conexiunii la internet pe aceste televizoare, astfel încât să fie stopată trimiterea de date, însă ar fi ironia sorții fiindcă exact pentru internet cumpără cei mai mulți aceste terminale.

 Sunt însă și alte pericole la adresa smart TV-urilor, doi cercetători de la Colombia University relevând într-un studiu recent că smart TV-urile pot fi deturnate și printr-un atac de tip man-în the-middle cu ajutorul unei simple antene de sub 500 de dolari. Problema ține de o vulnerabilitate în standardul HbbTV care a fost adoptat pe majoritatea companiilor europene de broadcasting și practic permite adăugarea conținutului interactiv HTML semnalului DVB de cablu.

 Tehnica se numește man în the middle fiindcă hackerii se plasează între stația de transmisie și consumatorul final și pot injecta propriile informații în stream, spre exemplu false reclame malițioase. Atacatorii pot intercepta tot ce primesc și trimit clienții și din cauza procedurii, infractorii sunt greu de interceptat.

Un viitor interesant

 SUA, cea mai dezvoltată piață, dă un exemplu despre ce efecte are internetul asupra televiziunii clasice fiindcă numărul de abonați la cablu a scăzut în 2013 pentru prima oară, sub influența serviciilor de streaming precum Netflix și Hulu, ale căror programe pot fi vizionate pe PC. 

 Dacă un american plătește în medie peste 80 de dolari/luna pentru cablu, pe serviciile de internet online streaming abonamentul este cam 10 dolari. Dezavantajul este însă că pe Netflix serialele foarte populare sunt disponibile abia după un an de la începerea difuzării în grilele tradiționale ale operatorilor de cablu.

Deși Netflix și alte astfel de servicii promovează conținut exclusiv, creat special pentru abonați, părerea generală este că nu se pune problema că va dispărea cablul tradițional, mai ales că oamenii vor să vadă serialele preferate exact când acestea apăr și mai ales vor să urmărească live competiții sportive, capitol la care serviciile de streaming low-cost nu sunt extrem de eficiente.

Apoi în multe țări, inclusiv România, rata de penetrare a internetului este încă redusă, spre exemplu, în România, rata de penetrare fiind în rândul populației de peste 30%.

 

 

 

Share With: