Se așteaptă ca inteligența artificială la nivel global pe piața de securitate să ajungă la 61,12 miliarde de dolari până în 2026 de la 3,64 miliarde de dolari în 2016 cu rată medie de creștere anuală de 32,59%, se arată într-un studiu al Maximize Market Research. Adopția în creștere a IoT și a serviciilor bazate pe cloud și creșterea numărului de atacuri malware mobile duc la creșterea pieței de inteligență artificială în domeniul securității. Imposibilitatea opririi atacurilor evoluate de către inteligența artificială este anticipat să limiteze creșterea pieței, scrie scoopjunction.com.
Din punct de vedere al ofertelor de produse, piața globală de inteligență artificială în domeniul securității a fost împărțită în hardware, software și servicii. Software-ul este principalul contributor la creșterea pieței. Software-ul de inteligență artificială s-a dezvoltat mai mult și kit-urile legate de dezvoltarea de astfel de software. În funcție de tipurile de implementare, piața de implementare cloud este una dintre principalii colaboratori la creșterea pieței. Câteva companii au adoptat deja servicii pe bază de cloud. În funcție de tipul de securitate, piața a fost segmentată în securitatea rețelei, securitatea endpoint, securitatea aplicațiilor și securitatea cloud. Securitatea aplicațiilor a contribuit cel mai mult la creșterea inteligenței artificiale. Dintre toate soluțiile de securitate, soluțiile antivirus/antimalware au contribuit cel mai mult la creșterea pieței datorită creșterii numărului de amenințării și adopției rapide de servicii care folosesc cloud-ul.
Piața s-a împărțit în funcție de tehnologia folosită în machine learning, conștientizarea contextului și procesarea limbajului natural. Dintre acestea, machine learning a contribuit cel mai mult la dezvoltarea pieței.
Companiile mari și mici și chiar întregi orașe sunt vulnerabile la atacurile cibernetice. Recent, două orașe din statul Florida – Rivera Beach și Lake City -, SUA, au optat pentru a plăti hackerilor răscumpărarea care depășește 1,1 milioane de dolari. Atacatorii au făcut imposibilă comunicarea serviciilor care acționează în caz de urgență și au atacat și plățile online și sistemele de acordare a amenzilor de trafic, scrie sourcesecurity.com.
Iar hackerii creează în continuu noi tehnici, adaptând cele mai noi invocații tehnologice inclusiv machine learning și inteligența artificială pentru a crea forme de atac mai destructive. Într-adevăr, inteligența artificială promite să devină cea mai nouă armă în acest domeniu.
Pentru companii nu există altă alegere decât să recunoască amenințarea și să adopte măsuri eficiente împotriva ei. Cei care ocupă funcția de responsabil principal cu securitatea informațiilor (CISO) trebuie să-i avertizeze pe cei din conducerea companiei și să recomande cele mai bune strategii de apărare. Pe măsură ce companiile au adăugat noi canale și tehnologii pentru a îmbunătății experiența clienților și a partenerilor, în același timp au creat un mai mare potențial de a fi lovite de atacuri cibernetice.
Inteligența artificială este implementată pe mai multe fronturi de apărare cibernetică. Până acum este folosită în principal pentru a realiza analize predictive la un nivel care depășește capacitatea umană. Programele de inteligență artificială pot analiza petabiți de date, pot identifica anomalii și chiar ajuta o organizație să recunoască și să diagnosticheze intruziunile înainte ca acestea să se transforme într-un atac catastrofal.
De asemenea, inteligența artificială poate fi folosită pentru a monitoriza și aloca în continuu nivele de acces la rețea pentru o multitudine de utilizatori legitimi: clienți, angajați, parteneri sau furnizori. Inteligența artificială se asigură că acești au nivelul de acces de care au nevoie, dar numai nivelul de acces de care au nevoie. Unele programe de inteligență artificială ar putea fi folosite și pentru a simula atacuri cibernetice.
Companiile financiare și organizațiilor medicale sunt în topul organizațiilor care folosesc instrumente de securitate care au implementate inteligența artificială datorită volumului mare și varietății tranzacțiilor cu care se ocupă și din cauza valori și sensibilității informațiilor. Pentru alte companii, amenințările variază de la back office și lanțul de furnizare până la magazin. De aceea recunoașterea amenințării și luarea unor măsuri împotriva ei trebuie să implice pe toți cei responsabili, de la CISO la CEO-ul companiei și șeful consiliului director.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…