Principalele argumente ale autoritatilor publice se axeaza pe ideea protejarii calatorilor si personalului in cazul unor evenimente pe linie de securitate (agresiune, furt, omor etc) dar si pe nevoia de a proba abuzul sau comportamentul neadecvat al personalului propriu in relatia cu clientii si cetatenii.
De cealalta parte, organizatiile ce apara drepturile omului tind tot mai mult sa perceapa aceste masuri ca pe o invazie a zonei private. Reactia este si mai vehementa atunci cand captarea imaginilor este dublata de captarea sunetului sau cand zona publica este mai restransa deoarece, in acest fel dreptul la intimitatea este atins intr-o mai mare masura. Potrivit acestor organizatii, incidenta cazurilor pe care autoritatile isi argumenteaza decizia nu justifica aceasta intruziune. Aceste organizatii recomanda adoptarea moderata a solutiilor tehnice de supraveghere precum si o serie de masuri suplimentare pe linie de informare cu privire la expunerea la care suntem supusi si de asigurare intimitatii. Totusi, protestele acestor organizatii dar si a cetatenilor de rand nu au constituit pana acum un impediment in sensul implementarii sistemelor mai sus amintite.
Un exemplu relevant in acest sens il constituie cazul autoritatilor din Oxford, Marea Britanie, de a impune ca obligatorie dotarea celor 662 taxiuri din oras cu echipamente de inregistrare audio si video. Masura catalogata de activistii pentru drepturile omului drept „o invazie clara a vietii private” si o reactie disproportionata, a fost justificata de autoritati prin nevoia de documenta atacurile impotriva soferilor si abuzul acestora impotriva clientilor. Pentru a garanta dreptul la intimitate, autoritatile au luat o serie de masuri si anume:
Inregistrarea va porni odata cu introducerea cheii in contact si se va opri la 30 minute dupa oprirea motorului
Inregistrarile nu vor fi monitorizate si vor fi accesate doar la cererea politiei sau autoritatilor de licentiere
Inregistrarea audio este oprita si se declanseaza automat cand apar zgomote puternice sau prin apasarea butonului de panica de catre sofer in cazul unor circumstante exceptionale.
Autoritatile recunosc ca „sistemele CCTV nu trebuie folosite pentru a inregistra convorbirile clientilor” dar in acelasi timp afirma ca „riscul asumat este acceptabil comparativ cu beneficiile pe linia sigurantei publice”.
Sistemul costa 460 £ si toti taximestrii vor fi obligati sa il monteze pentru a fi licentiati: taxiurile noi incepand cu aprilie 2012 iar cele deja licentiate pana in martie 2015. In acest moment exista doar 2 taxiuri pe care sunt montate sisteme CCTV cu inregistrare audio.
Desi decizia protejeaza soferii de taxi, acestia au parerile impartite: unii saluta masura si o considera binevenita, mai ales in contextul actual pe cand altii considera ca clientii vor fi „ingroziti” iar efectul va fi scaderea businessului.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…