HomeStiriBusiness & TehnologieCentrul de operațiuni de securitate al viitorului
cum-influenteaza-centrele-de-comanda-securitatea-compani

Centrul de operațiuni de securitate al viitorului

cum-influenteaza-centrele-de-comanda-securitatea-companiTehnologia din zilele noastre continuă să evolueze, ia integratorii de sisteme de securitate trebuie să continue să construiască cele mai bune centre de operațiuni de securitate (security operations center-SOC).

Scopul centrului de operațiuni de securitate este de a oferi organizațiilor și echipelor de securitate un loc de operare comun care să îmbunătățească reacțiile la alarme și urgențe. Ca atare, sarcina integratorilor din domeniul securității în construirea centrului de operațiuni de securitate este de a combina cât mai multe sisteme de securitate relevante – supraveghere video, control acces, detecția intruziunilor, etc. – în aceste centre pentru a crea o imagine cât mai cuprinzătoare pentru operatorii din camera de control, scrie securityinfowatch.com.

Întrebarea care apare este în ce punct tehnologia care evoluează continuu și pare să genereze din ce în ce mai multe informații va supraîncărca centrul de operațiuni de securitate cu foarte multe date. Chiar dacă ne place sau nu, trăim într-o lume a „Big Data”, iar implementarea de instrumente potrivite pentru operatorii, care se le permită să treacă prin toate aceste informații în creștere, va fi principala provocare pentru integratorii de sisteme de securitate care vor trebui să construiască centrul de operațiuni de securitate al viitorului.

IHS Markit prevede o creștere de 10,2% pentru piața de supraveghere video în 2018, ajungând la 18,5 miliarde de dolari la nivel global.

Odată cu creșterea numărului de camere video și alte dispozitive care transmit informații, operatorii centrelor de securitate au mai multe date de administrat și vor avea nevoie de instrumentele necesare pentru a le sorta eficient și obține rezultate de pe urma lor.

În prezent analiza video este mai de încredere ca în trecut datorită tehnologiei de inteligență artificială. Integratorii vor trebui să se familiarizeze cu aceste tehnologii pentru a-și ajuta clienții să ia decizii informate.

Realitatea augumentată începe să ia amploare în domeniul securității. În esență implică înregistrarea sau transmiterea live a imaginilor împreună cu alte informații care apar în plus peste imaginile video. Asta ar însemna ca imaginile video să fie combinate cu informații de la alți senzori sau chiar controlarea altor sisteme combinate într-un singur panou pentru ca operatorul să înțeleagă mai mult și să răspundă eficient.

De asemenea, se schimbă și rolurile din aceste centre. Inițial acestea erau operate de membri ai echipelor de securitate, de agenți de pază. Cu toate acestea rolurile au început să se schimbe în ultimii ani. Mai multe organizații au angajat pentru centrele de comandă și control analiști în securitate care pot face mai mult decât să verifice alarmele și să anunțe conducerea.

Pe lângă noile cantități de informații, o altă evoluție importantă este combinarea securității fizice cu cea IT și securitate cibernetică.

Spre exemplu, la începutul lunii noiembrie, Capgemini a lansat un Centru de operațiuni de securitate la o clădire de birouri din Columbia. Acesta include recent extinsul Advanced Technology and Development Center, scrie prnewswire.com.

Centru de operațiuni de securitate ajută la obținerea inovației, transformării și eficienței operaționale pentru organizațiile aflate în clădire. În plus, protejează informațiile, bunurile, identitățile și încrederea clienților. În plus, le oferă clienților posibilitatea de a administra strategia digitală, cloud-ul, inteligența artificială, inovațiile adresate clienților și alte tehnologii în curs de apariție.

Deschiderea centrului de operațiuni de securitatea reprezintă extinderea continuă a operațiunilor Capgemini în această zonă, precum și a serviciilor și soluțiilor de securitate cibernetică din regiune pentru a se potrivi cererilor clienților.

„Companiile trebuie să vadă securitatea cibernetică nu doar ca pe o reducere a riscurilor, dar ca parte dintr-o strategie mai mare de creștere și un mod de a câștiga avantaje competitive prin a deveni axați mai mult pe informații și pe clienți,” spune Nathalie Kosciusko-Morizet, Head of Cybersecurity and Cloud, North America Cloud Infrastructure Services, Capgemini.

Share With: