Infractorii se folosesc adesea de notificări false din partea băncilor pentru a înşela utilizatorii să îşi divulge datele bancare şi să le ofere acces la banii din cont.
Serviciile pentru tranzacţii online (sisteme de e-payment, e-banking şi magazine online) au devenit acum o parte intrinsecă a vieţii moderne pentru mulţi utilizatori. Studiul B2B International relevă că 95% dintre respondenţi au făcut cumpărături online, 91% au folosit servicii bancare online şi 74% au făcut plăţi online. Această tendinţă nu avea cum să fie ignorată de către infractori.
Potrivit studiului, 38% dintre utilizatori au primit e-mail-uri false ce păreau a veni din partea unei bănci. 11% dintre respondenţi au semnalat mesaje suspecte din partea unui magazin online. 11% dintre cei intervievaţi au fost redirecţionaţi automat, cel puţin o dată, către un site suspect care le cerea să îşi introducă datele contului bancar. Aproape 4% dintre respondenţi au recunoscut că şi-au introdus datele bancare pe site-uri suspecte. Toate acestea reprezintă exemple de activităţi ale infractorilor cibernetici angrenaţi în tentative de phishing, unul dintre numeroasele tipuri de atacuri periculoase care au ca ţintă informaţii financiare confidenţiale importante: numărul cardului de credit, datele de înregistrare şi parolele conturilor bancare online etc.
Deşi mulţi utilizatori precauţi şi cu experienţă probabil recunosc majoritatea tentativelor de phishing, de multe ori aceste atacuri îşi ating ţinta: aproape 3% dintre respondenţi au declarat că şi-au pierdut banii din cauza infractorilor cibernetici. Din punct de vedere statistic, 3% reprezintă un procent relativ mic, însă ţinând cont de faptul că numărul de utilizatori afectaţi anual este foarte mare, chiar şi o rată de succes mică poate cauza pierderea unor sume mari de bani. Conform studiului The Evolution of Phishing Attacks 2011-2013, realizat de Kaspersky Lab în primăvara anului 2013, printre utilizatorii serviciului cloud Kaspersky Security Network, 21% dintre atacurile de phishing care au avut loc în perioada aprilie 2012 – mai 2013, au implicat pagini false ale băncilor şi ale altor organizaţii financiare. Cifrele detaliate arată că 7,5 milioane de utilizatori sunt afectaţi de tentativele de phishing pe parcursul unui singur an la nivel mondial. Cu alte cuvinte, la fel ca în viaţa reală, fraudele virtuale presupun pericole serioase care pot fi combătute numai cu ajutorul protecţiei specializate.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…