Barierele de securitate ce pot fi folosite pentru prevenirea atacurilor cu mașini
Pentru oprirea producerii unor atacuri cu mașni, profesioniștii în securitate trebuie să cunoască cele două cazuri în care acestea pot avea loc.
Un exemplu de loc unde poate avea loc un atac cu mașini este unul în care în principal circulă pietonii, dar, frecvent, vehiculele trebuie să treacă. Un exemplu poate fi o piață în care un camionu vine la un interval de timp să facă curățenie. Alte locuri ar putea fi acelea cu restricții de parcare. La un spital poate fi intrarea de la camera de gardă. Aceste puncte de acces sunt protejate de bariere sau stâlpi. Unele sunt mobile pentru a permite accesul vehiculelor, iar altele fixe sau staționare, scrie sourcesecurity.com.
Alte puncte de acces sunt cele temporare, ca în cazul unui eveniment care are loc pe stadion și poate necesita redirecționarea mașinilor. În acest caz, secțiuni de drum care de obicei sunt destinate mașinilor vor fi ocupate de pietoni și evenimemtele vor avea nevoie de camioane care să livreze diverse produse și servicii și vor permite accesul unor anumite vehicule autorizate. Protecția în acest caz se face cu bariere care sunt rezistente la ciocniri și sunt instalate în 15 minute.
Barierele permit pietonilor să treacă de ele în cazul aplicațiilor care nu sunt pe carosabil. Sistemele de bariere pot funcționa individual sau în grupuri. Sunt folosite pentru aplicațiile de securitate la nivel intermediar. Barierele individuale au un diametru de până la 32 de centimetrii, au până la 88,9 cm înălțime. Ele sunt testate pentru a opri și distruge un vehicul care are 4536 de kilograme și se deplasează cu 104 kilometri pe oră sau un vehicul ce cântărește 9072 de kilograme și se deplasează cu viteza de 74 de kilometrii pe oră.
Barierele și stâlpii pot fi fațetate, scobite, conice, cu inele și valuri, colorate, stîlpi, cu scuturi, embleme și logouri. Acestea pot fi îmbrăcate cu oțel, sau pot avea un furtun de aluminiu turnat peste tubul de accident. Barierele pot fi galvanizate pentru a rezista la coroziuni, pot avea o lumină de avertiizare internă pentru a crește vizibilitatea și pot fi pregătite pentru un volum mare de vehicule.
Barierele fixe sunt preferate în defoavoarea celor din ciment deoarece acestea din urmă pot exploda când sunt lovite, putând răni oamenii.
MP5000 este o barieră a Delta Scientific care poate fi remorcată într-o poziție care permite controlarea accesului vehiculelor în maxim 15 minute, scrie securityinfowatch.com.
Având în vedere că atacurile cu vehicule nu decesită un plan sofisticat, dar poate face multe victime a făcut ca acet tip de atac să fie popular.
Dr. Erroll Southers, director administrativ al departamentului de protecție a infrastructurii și contracarare a terorismului la firma internațională de consultanță în securitate TAL Global, susține că atacul cu bombă care a avut loc la maratonul din Boston, SUA, a arătat vulnerabilitatea unui număr mare de oameni într-un spațiu public deschis.
Southers crede că municipalitățile vor pune bariere în aceste locații permanent.
Greg Hamm, vicepreședinte de marketing și vânzări al Delta Scientific Corporation, care produce o gamă largă de bariere de vehicule, spune că există două tipuri de soluții care pot prevenii aceste atacuri: barierele și stâlpii care oferă avantaje unice diferite.
Barierele portabile pot fi remorcate într-un loc și setate în 15 minute pentru a bloca anumite străzi. Stâlpii sunt o soluție mai permanentă și pot să fie fixi sau controlați manual de utilizatori. Dar pentru instalarea stâlpilor pot exista diverse obstacole ca infrastructura instalată subteran care trebuie luată în considerare când sunt instalați. De aceea barierele sunt mai populare, deoarece nu necesită o săpare în asfalt sau crearea unor șanțuri.
Southers spune că un alt tip de bariere poate fi reprezentat de folosirea de copaci, plante, ridicături de pământ acoperite cu iarbă pentru a face ca barierele să fie mai plăcute pentru cetățeni.