Ar trebui securitatea în afaceri să fie mai simplă?
Unele companii sunt foarte stricte față de polițele de securitate informatică, iar altele adoptă o cale mai flexibilă.
Peste ani parolele au evoluat. Au crescut în lungime și complexitate, dar cel mai mult în număr. Angajații sunt cei care au suferit in urma acestui trend, scrie welivesecurity.com.
Li se cere să își amintească mai mult de doisprezece coduri de securitate pentru locul de muncă, aplicații legate de locul de muncă și aplicații personale, servicii online, email-uri, smartphone-uri și alte dispozitive. În plus, sunt sfătuiți să aibă parole de minim 10 caractere, care să conțină litere mari, numere și simboluri făcând mai grea administrarea și amintirea parolelor.
Cu toate acestea, unii angajați creează o singură parolă puternică pentru toate serviciile și dispozitivele sau au mai multe parole ușor de memorat. Ambele strategii prezintă un risc, unul care ar putea duce la o breșă de securitate pentru organizație dar și pentru clienți.
Una din soluții este scăderea numărului de parole. Dacă o aplicație, un serviciu sau un dispozitiv nu sunt esențiale pentru afacere, cel mai bine este să se ceara o parolă simplă sau mai puține măsuri de securitate. Un alt mood de a rezolva această problemă este prin instalarea unui password manager pe dispozitivele angajaților.
Nu se recomandă schimbarea prea frecventă a parolelor, deoarece dacă angajații își modifică prea des parolele, nu vor face schimbări majore sau mai rau: își vor nota la vedere noile parole. Extiderea timpului de reînnoire al parolelor are efect, dar companiile ar trebui să țină seama că o parolă devine mai puțin sigură cu cât este folosită un timp mai îndelungat.