Solicitarea reînnoirii licenţei de funcţionare a societăţii se face cu 5 luni înaintea expirării termenului de valabilitate a acesteia.
Reprezentanţii societăţile pot solicita, prin inspectoratul judeţean de poliţie sau, după caz, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, reînnoirea la fiecare 3 ani a licenţei de funcţionare de către Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia de Ordine Publică, prezentând în acest sens, în două exemplare, unul destinat Poliţiei şi celălalt în extras S.R.I., următoarele documente:
A. În exemplarul destinat Poliţiei:
a) cererea prin care se solicită reînnoirea licenţei, conform modelului prezentat în Anexa nr. 5.
b) copie a certificatului constatator eliberat de Oficiul registrului comerţului cu situaţia actuală a societăţii, în variantă extinsă (eliberat în baza Legii 26/1990) şi data de emitere cu cel mult 30 de zile anterior depunerii (în original).
c) dovada activităţilor aflate în derulare şi numărul de angajaţi, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 6. Avizele existente pentru conducători, adeverinţă eliberată de inspectoratul teritorial de muncă din care să rezulte numărul agenţilor de pază angajaţi cu contract de muncă, copia registrului de evidenţă a contractelor de prestări servicii de pază (numai filele completate), personalul calificat şi atestat.
d) cazierul fiscal al persoanei juridice şi dovada achitării taxelor şi impozitelor din care să rezulte că nu are fapte înscrise sau restanţe la bugetul consolidat de stat;
e) prezentarea listei cu materialele şi tehnica ce face parte din dotarea societăţii, în funcţie de obiectul de activitate, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 7.
f) licenţa de funcţionare în original ( se poate depune şi ulterior);
g) certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul de Stat Invenţii şi Mărci(xerocopie color);
h) regulamentul de organizare şi funcţionare în situaţia modificării uniformelor conform HG nr.935/2007 (folosind modelul postat pe site-ul DPOP), inclusiv fotografiile uniformei, întocmit în două exemplare.
Se vor anexa planşele color cu uniformele propuse (vedere faţă, profil stânga/dreapta şi spate) şi accesoriile agenţilor de pază folosite, care vor fi ataşate şi în format electronic.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se vor prezenta în xerocopie, cu excepţia certificatelor de cazier fiscal, atestare fiscală şi constatator care vor fi anexate în original în exemplarul Poliţiei.
După primirea documentaţiei se vor face verificări pentru a se stabili faptul că societatea nu se află în fază de suspendare ori situaţii de incompatibilitate a conducătorilor cu prevederile legale şi se va solicita avizul Serviciul Român de Informaţii pe linia siguranţei naţionale.
Reînnoirea licenţei de funcţionare se poate acorda numai dacă societatea îndeplineşte cumulativ condiţiile enumerate şi a fost obţinut avizul Serviciului Român de Informaţii.
Documentaţia se depune pe baza cererii de solicitare a efectuării verificărilor necesare procedurii de reînnoire a licenţei de funcţionare adresată inspectoratului judeţean de poliţie ori DGPMB, după caz.
B. În exemplarul destinat Serviciului Român de Informaţii:
a) cererea prin care se solicită reînnoirea licenţei, conform modelului prezentat în Anexa nr. 5.
b) copie a certificatului constatator eliberat de Oficiul registrului comerţului cu situaţia actuală a societăţii, în variantă extinsă (eliberat în baza Legii 26/1990) şi data de emitere cu cel mult 30 de zile anterior depunerii.
c) dovada activităţilor aflate în derulare şi numărul de angajaţi, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr. 6. Avizele existente pentru conducători, adeverinţă eliberată de inspectoratul teritorial de muncă din care să rezulte numărul agenţilor de pază angajaţi cu contract de muncă, copia registrului de evidenţă a contractelor de prestări servicii de pază (numai filele completate), personalul calificat şi atestat.
NOTĂ: În situaţia cooptării de alte persoane în conducerea societăţii, avizate ulterior licenţierii, pentru care nu s-a făcut notificarea SRI, se vor anexa şi documentele personale ale acestora pentru a se efectua verificările pe linia siguranţei naţionale.
Anexa nr. 5
MODEL CERERE REÎNNOIRE LICENŢĂ
DENUMIRE SOCIETATE
ADRESĂ
Telefon , Fax , E-mail
Nr. înregistrare
C Ă T R E,
INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE
DIRECŢIA DE ORDINE PUBLICĂ
Vă trimitem alăturat documentele prevăzute de art.7, lit. a – g din capitolul 1, secţiunea a III-a, anexa nr.1 a H.G. nr. 1010/2004, în vederea reînnoirii Licenţei de funcţionare nr. _______ din__.__.______, conform art. 20, alin.2 din Legea nr. 333/2003 pentru a desfăşura următoarele activităţi:
– pază obiective, bunuri, valori şi consultanţă
– pază transport bunuri, valori şi consultanţă în domeniu
– gardă de corp şi consultanţă în domeniu
Documentaţia cuprinde ______file, conform opisului anexat.
Menţionez că datele prezentate corespund realităţii, pentru care îmi asum răspunderea.
Cu stimă,
Director general / administrator
(Nume, prenume în clar
semnătura şi ştampila)
Anexa nr. 6
DOVADA ACTIVITĂŢII ÎN DERULARE, NUMĂR AGENŢI,
OBIECTIVE, DOTARE TEHNICO – MATERIALĂ
Licenţa nr.____________ din_______________
Asociaţi_________
Persoane fizice_________________________________________________
Persoane juridice________________________________________________
Reprezentant___________________________________________________
Administrator___________________________________________________
Sediul social____________________________________________________
Sediul administrativ______________________________________________
Punct de lucru___________________________________________________
Telefon, fax___________________________________
Autorizaţie conform Legii nr.18/1996.______________
Încadrarea structurii organizatorice, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare
Director general___________________________________________, aviz nr.__________
Director adjunct___________________________________________, aviz nr.__________
Serviciul resurse umane____________________________________, aviz nr.___________
Serviciul pază, protecţie şi pregătirea personalului_______________, aviz nr.____________
Serviciul monitorizare şi intervenţie___________________________, aviz nr.____________
Serviciul tehnic operativ____________________________________, aviz nr.____________
Serviciul administrativ, financiar contabilitate____________________, aviz nr.____________
Număr obiective asigurate cu pază_________ din care:
Înarmată__________
Neînarmată________
Număr contracte transport valori__________, din care interjudeţene_____________________________
Dispecerate de preluare a alarmelor________ aviz nr.____________
Număr contracte de monitorizare şi intervenţie__________________
Număr agenţi de pază____________, din care:
Calificaţi_______________________
Atestaţi________________________
Avizaţi port armă________________
În curs de calificare_______________
Număr armament deţinut__________, din care:
Armament letal_______ pistoale. _____________pistoale mitralieră_________________
Armament neletal ____________
Număr contracte închiriere___________, valabilitate__________________
Pistoale cu gaze iritant lacrimogene_______________
Pistoale cu gaze iritant lacrimogene + Bile de cauciuc________________
Numărul sustragerilor constatate de agenţii de pază__________________
Persoane depistate şi predate poliţiei______________________________
Valoarea bunurilor sustrase______________________________________
Număr agenţi de pază recompensaţi____________________________________
Număr agenţi de pază sancţionaţi contravenţional_________________________
Număr agenţi de pază trimişi în judecată________________________________
Număr agenţi de pază agresaţi în timpul serviciului________________________
Număr sancţiuni aplicate conducerii societăţii_____________________________
Semnătură şi ştampilă
Anexa nr. 7
DOTAREA TEHNICO – MATERIALĂ A SOCIETĂŢII
Număr autovehicule__________ din care:
Inscripţionate_______________
Autospeciale transport valori___________
Autoturisme____________
Motociclete_____________
A.T.V – uri_____________
e.t.c.___________________
Staţii emisie – recepţie_______________
Număr ____________tip_____________
Frecvenţa radio_____________________
Uniformă specifică de vară____________, iarnă________
Total________________
Număr bastoane din cauciuc____________
Număr tomfe ________________________
Număr lanterne______________________
Detectoare de metale__________________
Spray-uri iritant lacrimogene____________
Documente tipizate____________________
Fax-uri___________
Xerox____________
Computere___________
Certificat
I.S.O_____________
Câini_____________
Cai_______________
Număr punctelor de lucru declarate la O.R.C.____________
1.Sediu:_______________________________________________________telefon__________
Şef punct de lucru ________________________________________aviz nr._______________
Număr angajaţi__________
Număr contracte_________
Dotare________________________________________________________________________
Notă – se completează toate punctele de lucru existente în forma de mai sus
Semnătura director general
Ştampila