Studiu: 76% dintre produsele software vândute în România, destinate securității și protecției datelor
Peste trei sferturi (76%) din vânzările online de software efectuate în 2017, în România, au avut în prim plan produsele de securitate și protecție a datelor personale, relevă un studiu al 2Checkout.
2Checkout (cunoscuta anterior ca Avangate), lider in industria solutiilor eCommerce, a publicat astazi raportul Tendinte din Comertul Digital cu Software & Servicii Online pentru 2017. Raportul subliniaza ca solutiile software pe baza de subscriptie (abonament) se mentin pe o panta ascendenta in totalul vanzarilor globale. In acelasi timp, raportul arata ca in topul preferintelor clientilor se regasesc produsele software de securitate, aplicatiile pentru design si pentru proiecte multimedia, precizează wall-street.ro.
Raportul 2Checkout pentru comertul digital de software si servicii online este realizat pe baza datelor din platforma Avangate, parte din portofoliul 2Checkout, si reflecta tendintele industriei globale de software si servicii digitale. Analiza pune accent pe regiunile si categoriile cu cea mai rapida evolutie, precum si cele mai populare metode de plata la nivel global.
Conform documentului, în 2017 valoarea medie pentru o achiziție din segmentul software, SaaS și servicii online se ridică, în România, la 37 de dolari, față de media de 47 de dolari, la nivel mondial, menționează Agerpres.
Produsele de securitate și protecție a datelor personale conduc în comerțul global cu produse software online, reprezentând peste 30% din vânzările totale. De asemenea, soluțiile software pentru design și multimedia (inclusiv softuri pentru prelucrări audio-vizuale) urmează în clasament, cu un procent de 23%, iar serviciile online încheie podiumul, cu o pondere de 20%.
În România, apetitul pentru produse de securitate și protecție a datelor personale a crescut considerabil, aceste categorii de produse însumând 76% din vânzările online, urmate de soluții pentru marketing (4%) și soft utilitar (4%).
Totodată, în privința preferințelor de plată, raportul întocmit de 2Checkout relevă faptul că Visa și MasterCard continuă să domine în domeniul plăților online, având o pondere de 68% din vânzările de software și servicii online, urmate de PayPal cu 20% și American Express cu 7%.
La nivelul României, situația este similară cu cea din 2016, respectiv 90% din cumpărăturile online pentru software și SaaS fiind achitate cu carduri Visa și MasterCard, față de 88% anul trecut, 4,7% prin PayPal (6% în 2016) și 3,6% prin transfer bancar (4% în 2016).
Potrivit sursei citate, cea mai mare piață de desfacere pentru soluții software și servicii comercializate online rămâne SUA, cu aproape jumătate din piața globală. La distanță de primul loc, urmează Marea Britanie, Germania, Franța și Canada. România este pe locul al 18-lea în topul vânzărilor prin platforma Avangate, în creștere cu patru poziții față de 2016.