Furtul de pe navele martime este o problemă de miliarde de dolari
Industria maritimă pierde milarde de dolari, în fiecare an, datorită furturilor din containere.
Recent, compania Marsh care se ocupă de asigurări și administrarea riscului a emis un raport numit ‘Changing Tide of Risk’ (Valul Schimbător al riscului). Raportul susține că consecințele evenimentelor politice și economice majore din 2016, împreună cu noile progrese tehnologice, creează noi riscuri și oportunități pentru sectorul maritim la nivel global, scrie ship-technology.com.
Una dintre cele mai mari provocări în această perioadă de nesiguranță este reprezentată de o pierdere „incredibil de disproporționată” atunci când o încărcătură este pierdută sau furată. Costul estimat în cadrul industriei este de 50 de miliarde de dolari anual, conform National Cargo Security Council.
Pierderile se produc într-o mulțime de feluri, de la containere care sunt rătăcite, etichetate greșit sau nu ajung la destinație, până la cazuri care implică intenții criminale premeditate, ca spargerea porturilor pentru a fura bunuri, sau pirați care atacă cu arma echipajul pentru încărcătura valoroasă pe care o transportă.
Căpitanul John Dalby, CEO al Marine Risk Management, spune în raport că și echipamentele electronice sofisticate pot fi păcălite cu ușurință de către oameni. El mai spune că descoperirile raportului ar trebui să deschidă ochii către acest aspect al economiei ilicite care de multe ori trece neobservat de majoritatea populației, care ignoră impactul și importanța lui pentru întreaga economie.
Deși marea majritatea a bunurilor transportate pe nave ajung la destinație fără probleme, pierderile din încărcătură sunt o problemă reală care poate influența la greu economiile locale, naționale și globale.
În timp ce pierderile de încărcătură sunt accidentale, furtul este o provocare mult mai mare. Cu apariția a unor tehnologi noi, ușor de accesat, infractorii care țintesc orice lanț de aprovizionare devin mai bine organizați, mai îndrăzneți și cu mult mai mult simț practic. Apariția vaselor autonome este îngrijorătoare în acest context. absența unui echipaj elimină riscul unui atac tradițional al piraților, dar astfel de vase care transportă încărcături valoroase pot deveni o țintă activă a pirateriei cibernetice.
Anul trecut, firma de securitate G4S a subliniat că grupările criminale foloseau printarea 3D pentru a copia dispozitive de securitate pentru a deschide containere. Hoții își acopereau astfel urmele deoarece foloseau copii de chei, încuietori de securitate și sigilii din cablu identice.
Hoții au furat încărcătură de 17,2 milioane de dolari în SUA și Canada în cel de-al doilea sfert al lui 2017. Este mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut, conform unui raport al firmei CargoNet – 35,1 milioane de dolari fiind suma pierdută anul trecut, scrie ttnews.com.
Numărul de furturi a scăzut și el la 296 de la 375 în a doua pătrime a lui 2016, conform CargoNet. Datele CargoNet includ furturi din camioane, vagoane de tren, depozite, furturi de vehicule și fraudă.
Deși scăderea furturilor raportate este o veste bună, Scott Cornell, specialist în furturi al Travelers Companies Inc., a precizat că arestările hoților prinși și neraportarea unor furturi ar fi influențat această scădere. El spune că membrii CargoNet nu sunt obligați să raporteze furturile.
Cornell spune că din 2016 până în 2017 au fost multe arestări pentru furtul de încărcătură, ceea ce a redus furturile și a descurajat hoții