Sfaturi pentru protecția datelor – care sunt cele mai întâlnite greșeli
Criminalitatea informatică a devenit rapid una dintre problemele majore pentru afaceri, guverne și cetățeni din lumea întreagă, care fac aceleași greșeli, confrom unei cercetări.
Centrul de Cercetare Pew face referire la cele mai repetate greșeli pe care le-a publicat în cadrul unui studiu recent, scrie welivesecurity.com.
Printre acestea se numără:
1. Tacticile de inginerie social sunt foarte vechi, dar oamenii continuă să fie păcăliți. Atacurile de phishing prin e-mail au devenit ceva obișnuit. Deși infractorii cibernetici îmbunătățesc calitatea acestor e-mailuri care par autentice, majoritatea conțin indicii ca greșeli de ortografie, adrese de e-mail întâmplătoare și pretind lucruri de necrezut, ca un câștig neașteptat.
2. Rețelele de socializare ajută foarte mult hackerii să-i compromită pe utilizatori. Nu este o surpriză deoarece mulți dintre aceștia nu știu cum să își actualizeze setările de securitate și nu verifică autenticitatea celui care trimite un mesaj și a mesajului.
3. Atitudinea: Nu mi se va întâmpla mie. Această atitudine poate rezulta de multe ori în obiceiuri de securitate reduse ca setarea unei parole slabe pentru WiFi.
4. Parolele simple, ușor de ghicit și care pot genera o serie de probleme dacă sunt folosite pentru mai multe conturi. Atacurile în forță ale hackerilor sunt un mod ușor si rapid de a afla aceste parole.
5. Lipsa actualizărilor de securitate. Apariția constantă a notificărilor din partea sistemului de operare sau a soluției de securitate ne supară și astfel mulți oameni nu înțeleg cât de importante sunt actualizările. Configurarea actualizărilor automate de la furnizorii de software de încredere poate asigura instalarea lor regulată.
În cazul companiilor, acestea se confruntă cu o competiție dură online și luarea unor măsuri pentru protejarea clienților este necesară. Clienții vor mereu să rămână alături de o companie în care pot avea încredere. Este important ca informațiile personale și sensibile despre clienți sunt protejate cu prioritate pentru a menține încrederea, scrie customerthink.com.
7 sfaturi pentru protecția datelor clienților:
1. Securitatea trebuie să facă parte din întregul act de business, fiind nevoie să fie planificată de la început. Nu aduna date despre clienți de care nu vei avea nevoie.
2. Impune reguli pentru accesul la date. Dacă ai motive legitime pentru colectarea datelor clienților, implementează pași siguri pentru securizarea lor. Dacă anumiți angajați nu lucrează cu aceste date, restricționează accesul la ele.
3. Insistă pe parole puternice și atentificare simplă de manevrat pentru ca nimeni decât personalul autorizat să nu poată avea acces la informații.
4. Stochează datele în siguranță și protejează-le când le transferi. Implementarea unei criptări puternice poate ajuta la protejarea informațiilor confidențiale care sunt stocate sau transmise.
5. Izolează informațiile foarte importante aflate în rețeau internă cu ajutorul unui firewall. Este recomandată și folosirea unui sistem de detecție a intruziunilor.
6. Protejează-ți rețeaua de accesul de la distanță. Multe dintre breșele de securitate au avut loc datorită accesulu de la distanță.
7. Implementează practici de securitate sigure în timpul creării unui software. După respectarea practicilor de securitate în crearea software-ului, acesta trebuie să fie mereu testat pentru descoperirea oricăror vulnerabilități sau probleme.