IGSU a creat un ghid online de avizare – autorizare
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a creat un Ghid online pentru obținerea avizelor, autorizațiilor de securitate la incendiu și protecție civilă.
În susținerea debirocratizării și pentru facilitatea comunicării informațiilor de interes pentru populație, specialiștii Inspectoratului General pentru Situații de Urgență au identificat soluții pentru proiectarea unei aplicații informatice, sub forma unui ghid, ușor de accesat și de utilizat, ce furnizează rapid răspunsuri legate de condițiile de avizare — autorizare și stabilește documentația necesară pentru obținerea acestor acte administrative, se precizează într-un comunicat al IGSU, citat de Agerpres.
Astfel, cu ajutorul acestui ghid, proprietarii sau beneficiarii construcțiilor/amenajărilor (în cazul avizului/autorizației de securitate la incendiu) sau cei care dețin sau administrează adăposturi de protecție civilă sau puncte de comandă (în cazul avizului/autorizației de protecție civilă) au posibilitatea de a verifica dacă acestea se încadrează în categoriile de construcții care se supun acestor procese de avizare — autorizare.
Totodată, aplicația oferă informații legate de documentația ce trebuie depusă în vederea emiterii, de către inspectoratele județene pentru situații de urgență și cel al București — Ilfov, a acestor acte administrative.
De asemenea, această aplicație conține un link prin intermediul căruia poate fi accesată lista verificatorilor de proiecte și a experților tehnici atestați în domeniul situațiilor de urgență de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.
Mai multe detalii legate de acest ghid de avizare — autorizare pot fi obținute prin consultarea paginii web a IGSU — www.igsu.ro — http://www.ijsunt.ro/ghid/ și cele ale inspectoratelor județene pentru situații de urgență/București-Ilfov.