404 Not Found


nginx
Securitatea din aeroport, remodelata in jurul angajatilor - Security Portal
HomeStiriSecuritate FizicaSecuritatea din aeroport, remodelata in jurul angajatilor
sec

Securitatea din aeroport, remodelata in jurul angajatilor

secIncidentele recente din aeroporturi relevă faptul că practicile de securitate trebuie remodelate, susțin experții din domeniul aviației.

Descoperirea unui cerc de contrabandă cu arme din Atlanta spre New York care ar fi fost condus de un supraveghetor de bagaje, angajat la Aeroportul Internațional Hartsfield-Jackson din Atlanta, a stârnit multe critici asupra modului în care aeroporturile evaluează angajații.

Potrivit Security InfoWatch, senatorul american Charles Schumer a cerut Administrației pentru Securitatea Transportului (TSA)  să implementeze măsuri care ar cere aeroporturilor să evalueze toate liniile aeriene și toți angajații, înainte ca aceștia să pătrundă în zone securizate,.

,,Când arme, droguri și explozibili sunt ușor de transportat la bordul unui avion, trebuie neapărat să remodelăm practicile de securitate din aeroporturi. În această eră a terorismului și a traficului cu arme, nu putem să nu fim atenți. Majoritatea angajaților liniilor aeriene sunt oameni cinstiți, însă pentru a limita șansele ca marfa de contrabandă să pătrundă în compartimente, toți angajații ar trebui să treacă prin detectoare de metale”, a declarat senatorul american.

Recent, un comitet al Congresului american a susținut o ședință legată de măsurile de control al accesului în aeroporturile americane. ,,TSA cheltuie miliarde de dolari în fiecare an pentru a se asigura că fiecare pasager este evaluat  înaintea unui zbor comercial. Aceaste este o responsabilitate importantă, dar trebuie să ne întrebăm: la ce este bun să evaluăm totul pe ușa din față dacă nu suntem atenți la ușa din spate?”, a spus John Katko, membru al comitetului.

Miguel Southwell, manager general al aviației la aeroportul Hartsfield-Jackson, a spus că deși aceste incidente sunt îngrijorătoare, nu există o abordare de securitate care să fie corespunzătoare tuturor aeroporturilor din țară.

,,Fiecare aeroport este diferit, unic  în configurație și din perspectiva profilului de risc. Ca fiecare aeroport din țară, colaborăm cu partenerii de securitate și operăm în cadrul unui plan de securitate aprobat de TSA. Măsurătorile acestui sistem de securitate multistratificat este bazat pe riscul determinat al fiecărui aeroport. Recunoaștem că transportul prin aer este un sistem, care este la fel de puternic ca și veriga sa slabă. Aproape 64 de milioane dintre cei 94 de milioane de pasageri care trec anual prin Atlanta vin de la un alt aeroport. Astfel, considerăm că un standard minim de evaluare sau inspecție a angajaților ar trebui să fie adoptat în întregul sistem și ar trebui să încorporeze perspectiva tuturor aeroporturilor americane”, a  declarat Southwell.

Totuși, majoritatea aeroporturilor americane nu au standarde uniforme când vine vorba de evaluarea angajaților. Potrivit unei investigații realizate de CNN, doar Aeroportul Internațional din Miami și Aeroportul Internațional (MIA) din Orlando cer angajaților cu acces în zone securizate să treacă prin detectoare de metal.

Potrivit unui reprezentant al Aeroportului Internațional din Miami, Lauren Stover, Miami a început să evalueze toți angajații în urma descoperirii unei operațiuni de trafic de droguri în 1999.

,,Avem o abordare stratificată pe care ar trebui să o aibă fiecare aeroport. Toți angajații care lucrează în zonele securizate trebuie să fie evaluați la punctele de verificare. Aceștia trec printr-un detector de metal și un detector cu raze X și sunt supravegheați de paznici angajați de aeroport”, a spus Stover, care a explicat că aeroportul a avut 32 de puncte de acces pentru angajați, însă acestea au fost reduse la doar patru. De asemenea, angajaților li se cere să ia parte la cursuri de detectare a comportamentului după ce sunt angajați.

,,Credem că detectarea comportamentului este un component critic al programului nostru de securitate. Tehnologia vine și pleacă, dar detectarea comportamentului rămâne. Capacitatea oamenilor de a detecta anomalii în alți oameni este ceva care nu va fi depășit și reprezintă o metodologie importantă pe care o oferim angajaților ca pe un instrument. Dintre cei 34.000 de angajați care lucrează aici, 33.000 au acces la zone interzise și vrem să ne asigurăm că facem tot posibilul să eliminăm amenințările potențiale”, a adăugat Stover.

Angajații aeroportului din Miami din zonele securizate sunt învățați să verifice pe oricine nu are date de autentificare corespunzătoare. Deseori, acest fapt poate fi un test pentru a observa dacă angajații verifică într-un mod corespunzător persoanele fără acreditări. Eșuarea acestui test poate duce la confiscarea cardului de identitate al angajatului, a explicat Lauren Stover.

În viziunea reprezentantului MIA, aeroporturile trebuie să înțeleagă care sunt amenințările și vulnerabilitățile lor și să le combată într-un mod care se potrivește cu profilul de risc. ,,Trebuie să decidă care vor fi consecințele dacă nu acționează, fie că vor fi catastrofice sau minime. Aeroporturile ar trebui să își privească domeniul, să vadă care sunt amenințările și să introducă măsuri pentru combaterea lor. Pentru evaluarea angajaților, ar putea să reducă numărul punctelor de acces. Acesta ar putea fi un punct de început pentru aeroporturi”, a spus Stover.

 

 

 

Share With: