HomeStiriBusiness & TehnologieBanking mobil: noile tehnologii pentru contul bancar
bank

Banking mobil: noile tehnologii pentru contul bancar

 

bankPotrivit unui nou raport, banking-ul mobil devine din ce în ce mai popular printre utilizatorii de smartphones, tablete sau laptop-uri.

 

Pe măsură ce dispozitivele mobile devin o parte importantă a vieții noastre, numărul utilizatorilor care se folosesc de laptop, smartphone, tablete sau phablet (telefon+tabletă) pentru banking mobil crește rapid.

Conform unui studiu Erste Group și BCR, online banking-ul din România a crescut cu 300% în perioada 2010-2013, de la 2% la 6%, însă țara noastră se află pe penultimul loc din regiune în acest sector. Totuși, banking-ul mobil crește în popularitate, iar din ce în ce mai multe bănci lansează aplicații pentru ușurarea procesului de întreținere a unui cont bancar sau pentru tranzacții online.

La nivel mondial, influența dispozitivelor mobile pentru banking a dus la remodelarea modului în care sunt făcute tranzacțiile. În Statele Unite ale Americii, numărul utilizatorilor de aplicații mobile pentru banking  crește rapid, fapt care determină și îngrijorări legate de securitate.

Grupul de consiliere Carlisle & Gallagher Consulting Group (CG) a publicat un raport care se concentrează pe industria serviciilor financiare. Compania a realizat un sondaj cu 1.005 respondenți online, 52% dintre aceștia fiind femei, iar 48% bărbați, scrie CIO.

Studiul sugerează că deși utilizatorii folosesc toate dispozitivele mobile pentru banking, laptop-ul va rămâne cel mai important instrument pentru acest procedeu. Totuși, procentajul oamenilor care au folosit laptop-uri pentru banking anul trecut (84%), va scade în următorii doi ani până la 81%, în timp ce din ce în ce mai mulți oameni se vor folosi de smartphones (62% până în 2016), tablete (44%) și phablets (11%), susține CG.

Cele mai utilizate servicii sunt verificarea contului, plata facturilor și transferul de fonduri. CG sugerează că utilizatorii phablet-elor sunt cei mai obișnuiți cu banking-ul mobil, deoarece mărimea ecranului permite vizualizarea mai multor aplicații și funcții care nu sunt disponibile și pe smartphones.

Totuși, deși 46% dintre respondenți susțin că un dispozitiv mobil mai mare are influență în decizia de a folosi servicii de banking mobil, 43% spun că acest lucru nu are influență asupra deciziei lor.

Un aspect oarecum neglijat al raportului este securitatea procedului. CG a pus o singură întrebare legată de securitatea banking-ului mobil, anume dacă are evoluția securității  influență asupra deciziei de a folosi aceste servicii. 50% dintre utilizatori au spus că este o șansă mai mare, 38% s-au declarat neutri, iar 17% au spus că sunt șanse mai puține.

Potrivit unui studiu realizat de compania RiskIQ,  infracțiunile cibernetice prosperă în domeniul aplicațiilor de banking mobil, iar 11% din aplicații sunt considerate suspecte (puteți citi mai multe aici).

 

 

 

Share With: