HomeStiriBusiness & TehnologieViitorul industriei alarmelor, legat de smart home
alarm

Viitorul industriei alarmelor, legat de smart home

 

alarmConceptul de smart home va avea o influență majoră asupra securității, iar viitorul industriei alarmelor pare că va fi strâns legat de această tehnologie.

După cum s-a dovedit în cadrul evenimentul Consumer Electronics Show în această perioadă, conceptul de smart home va fi implementat în tehnologiile destinate pentru locuințe. Aproape fiecare furnizor major de echipament pentru securitatea locuințelor a prezentat noi produse compatibile cu casa conectată, scrie Security InfoWatch.

Evident, producătorii din domeniul securității sunt la curent cu direcția pe care o are piața, însă cea mai mare întrebare este dacă dealerii de alarme vor putea ține pasul cu schimbarea mediului tehnologic și dacă vor încerca să depășească ofertele noilor producători care au pătruns pe piață. Potrivit unui raport IHS, trend-ul pentru echipament care integrează securitate și tehnologiile pentru casele automate este condus de companii precum Comcast și AT&T, care se folosesc de bazele mari de clienți și bugetele de marketing pentru a obține o poziție de lider pe această piață.

Blake Kozak, analist în securitate pentru IHS, spune că diferența cheie între aceste companii și firmele tradiționale pentru alarmă și monitorizare este faptul că oamenii nu au neapărat un sistem pentru intruziuni, însă au un abonament de Internet și televiziune, fapt care oferă un avantaj companiilor de telecomunicații, care pot oferi securitatea ca un serviciu suplimentar.

,, Companiile de telecomunicații nu trebuie să găsească acești clienți mergând din ușă în ușă și să îi convingă de faptul că au nevoie de aceste sisteme. Unii oameni sugerează că firmele tradiționale de monitorizare oferă calitate mai mare față de serviciile de telecomunicații, însă în acest moment este vorba doar de ceea ce preferi”, a spus Kozak.

IHS estimează că furnizorii de servicii pentru telecomunicații vor avea o poziție dominantă în piața pentru securitatea locuințelor până în 2018.

În cel mai recent raport legat de securitatea reședințelor, IHS a împărțit sistemele în trei categorii: sisteme tradiționale, furnizori de servicii și vânzători de dispozitive.

Sistemele tradiționale reprezintă sistemele de automatizare a locuințelor furnizate de companii ca AMX, Crestron sau Control4, care oferă o linie de produse integrate smart home, instalare profesională și management al serviciilor.

Furnizorii de servicii oefră pachete de soluții la costuri mai mici, oferite în mare parte prin furnizori de servicii de securitate și servicii de comunicare. Majoritatea sistemelor sunt instalate profesional, de companii precum Comcast, AT&T sau ADT.

Vânzătorii de dispozitive oferă dispozitive modulare smart home vândute prin intermediul retailer-ilor online, precum MyQ, Piper sau Lower Iris.

Potrivit IHS, sistemele tradiționale reprezintă 32% din piața pentru securitate smart în aplicațiile pentru automatizarea locuințelor, în 2014. Până în 2018, se estimează că această cotă va scădea cu 22%. Furnizorii de servicii, care reprezintă aproape 38% din piață în prezent, vor crește până la 58% în 2018.

În ciuda creșterii recente din piața pentru locuințe, Kozak spune că ratele de penetrare ale sistemelor de alarmă pentru reședințe rămân între 15% și 18% în Statele Unite și că nu toată lumea este dispusă să cheltuie mai mult de 70 de dolari lunar pentru un sistem.

,, Unii oameni vor doar video, iar alții vor doar monitorizare. Poți avea un dispozitiv care să le încorporeze, cumpărând de la Best Buy un sistem de 400 de dolari pe care trebuie să îl instalezi singur, să îl conectezi la router sau prin wireless, apoi obții detectare a mișcării, video, statistici despre temperatură și umiditate, iar toate sistemele sunt la locul lor. Dacă cumperi doar trei dintre aceste opțiuni, poți economisi în cinci ani circa 1000 de dolari”, a explicat Kozak.

În ciuda acestor avantaje, companiile mari nu au preluat cote semnificative de la industria alarmelor. Kozak este de părere că un dealerii tradiționali de alarme pot avea un avantaj datorită serviciilor și pentru că pot actualiza sistemelor clienților pe care îi au.

,, Să obții un client nou are mai multe beneficii decât actualizarea sistemului unui client existent, dar găsirea unor modalități de a coopera cu baza existentă a clienților și să oferi o gamă largă de produse este important. Cred că industria se va îndrepta în acea direcție”, a spus expertul în securitate.

Kozak susține că industria securității a devenit comodă, iar companiile au nevoie să se diferențieze prin crearea unor servicii de securitate și automatizare pentru locuințe prin care să depășească alte industrii competitive.

,, Nu mai este vorba doar de ce hardware ai și ce poate să facă, ci și despre ce faci ca integrator, instalator și companie de monitorizare care oferă un serviciu și poate rezolva problemele utilizatorilor. Hardware-ul este o soluție pentru unii oameni, dar reprezintă o cale către lucruri mai mari și mai bune”, a încheiat analistul IHS.

 

 

 

Share With: