HomeStiriSecuritate ITSfaturi pentru protectia impotriva escrocheriilor de sarbatori
escrocherii

Sfaturi pentru protectia impotriva escrocheriilor de sarbatori

  

escrocheriiÎn perioada sărbătorilor, infractorii cibernetici profită de indivizii care vor să facă economie în materie de cumpărături. Iată o listă cu escrocherii comune ale acestora.

 Activități false de caritate

Metodă întâlnită foarte des în perioada sărbătorilor, infractorii cibernetici fură bani din fonduri de caritate, făcând mii de victime anual. În cazul în care doriți să faceți o donație, sunați sau vizitați fundația, ori accesați site-ul oficial.

Evitați punctele de colectare precum Indiegogo sau GoFundMe, mai ales în situația în care cererea de donație vine din senin. Fiți precaut atunci când vi se cere să faceți o donație în public.

Fiți precaut în legătură cu anunțurile în care un produs de brand cunoscut este vândut cu discount, mai ales când anunțul apare pe Web. Infractorii utilizează anunțuri false pentru a îndrepta utilizatorii pe site-uri malițioase.

Cupoane

În 2014 au fost compromise peste un miliard de date.

Astfel, infractorii au la dispoziție o cantitate enormă de informații cu care vizează utilizatorii. Aveți grijă la ofertele de răsplată a clienților sau email-uri de la retailer-ii ale căror baze date au fost sparte în acest an.

Verificați conținutul pentru erori gramaticale sau ortografice, acesta fiind cel mai rapid mod de a detecta un email fals. Țineți minte, retailer-ii nu cer într-un email date personale sau financiare, iar orice ofertă făcută pe Internet este și în magazin.

Chitanțe de livrare/Notificări ale erorilor

O altă escrocherie comună vizează consumatorii care își fac majoritatea cumpărăturilor online.

Infractorii trimit notificări false ale unor livrări sau erori de livrare, pentru a păcăli utilizatorul să acceseze un link sau să deschidă un fișier atașat. Link-ul și fișierele sunt malițioase, care duc la pierderea de informații sau la instalarea de malware.

Dacă nu așteptați o livrare sau nu ați comandat nimic, aceste notificări pot fi ignorate. Totuși, dacă primiți o notificare și sunteți îngrijorați, sunați direct retailer-ul și evitați email-ul. Retailer-ul vă poate informa despre eventualele probleme și vă poate face legătură cu compania responsabilă cu livrarea, dacă este necesar.

Protecție personală

O altă metodă de evitare a escrocheriilor este creșterea vizibilității financiare și limitarea accesului asupra conturilor.

Carduri de credit pre-plătite

Având în vedere numărul datelor compromise în 2014, poate fi mai ușor să cumpărați carduri de credit pre-plătite și să le utilizați pentru cumpărăturile online. În acest fel, dacă informațiile de pe card sunt furate, pierderile dumneavoastră sunt minime.

Notificări de fraudă

Companiile de card de credit sau băncile oferă aplicații care trimit notificări de fraudă și permit utilizatorului să răspundă la ele, fără a fi nevoie de un apel telefonic.

Contactați instituția financiară la care sunteți client pentru a afla dacă există asemenea aplicații și învățați-le caracteristicile. Uneori, este posibil să fiți alertat când cheltuiți până la o anumită sumă sau dacă au fost realizate mai multe tranzacții înr-o anumită perioadă de timp. Dacă știți unde vă sunt banii și cum sunt cheltuiți, puteți preveni fraudele înainte să vă scape de sub control.

 

 

 

 

Share With: