Uz de arma la Serviciul de Protectie si Paza VIDEO
Jurnaliştii, “nevoiţi” să facă uz de armă – Cupa Presei la Tir 2014. Câteva sute de cartuşe au fost trase în poligonul Serviciului de Protecţie şi Pază.
Peste treizeci de jurnalişti de televiziune, radio, presă scrisă, agenţie şi online, printre care s-a aflat si un reprezentant al Securityportal.ro, au participat sâmbată, 10 mai, la Cupa Presei la Tir, în poligonul din Popeşti-Leordeni. Evenimentul a fost prilejuit de împlinirea a 24 de ani de activitate a SPP.
Dacă, în anii trecuţi, jurnaliştii au demonstrat că se pot descurca şi cu pistoalele, nu numai cu „armele” din dotare, anul acesta, rezultatele i-au uimit chiar şi pe organizatori. Punctajele mari obţinute la tirul asupra ţintei piept nr. 4 au dus la situaţia în care primul loc pe podium a fost ocupat cu 100 de punte din 100 posibile. Chiar dacă au participat la categorii diferite ale concursului, jurnalistele nu au fost mai prejos decât colegii lor de gen masculin, diferenţa dintre locul I, la băieţi, şi locul I, la fete, fiind de doar 2 puncte.
Ca în fiecare an, protecţia participanţilor s-a aflat pe primul loc, organizatorii de la Serviciul de Protecţie şi Pază (SPP) insistând foarte mult asupra regulilor de siguranţă în poligon. De altfel, nimeni nu a fost lăsat să tragă, fără ochelari şi căşti fonice de protecţie. Iar, în ciuda nemulţumirii cameramanilor şi fotoreporterilor, captarea imaginilor din faţa liniei de trăgători, cu ţeava armei îndreptată spre obiectiv, nu a fost permisă, deşi pistoalele nu erau încărcate cu muniţie.
De asemenea, instructorii, care au asistat fiecare concurent în parte, prin sfaturile date, au reuşit să ambiţioneze fiecare trăgător să obţină un rezultat cât mai bun, astfel încât, „nici un cartuş tras să nu fie risipit”. Ca element de noutate, anul acesta, tirul de reglaj nu s-a mai executat direct în ţinta piept nr. 4, ci în două ţinte (roşie şi galbenă), la alegere.
Serviciul de Protecţie şi Pază a fost înfiinţat în data de 07 mai 1990, când a fost promulgat Decretul nr. 204 al Consiliului Provizoriu de Unitate Naţională, care a hotărât înfiinţarea Unităţii Speciale de Pază şi Protocol (USPP) în subordinea Ministerului Apărării. În anul 1998 a fost promulgată şi legea proprie de organizare şi funcţionare a Serviciul de Protecţie şi Pază. Timp de două decenii şi un an, Serviciul de Protecţie şi Pază a parcurs un proces permanent de modernizare şi profesionalizare, încercând să păstreze ritmul de dezvoltare al societăţii româneşti şi să se adapteze evoluţiei climatului de securitate la nivel global.
În prezent, SPP se poziţionează în rândul instituţiilor de securitate cu un profil internaţional bine conturat, fiind membru al Reţelei Europene a Forţelor de Protecţie a Demnitarilor – E.N.P.P.F. (asociaţia cuprinde structurile de protecţie a demnitarilor din ţările membre ale Uniunii Europene, fiind înfiinţată în anul 2002, în baza unei Decizii a Consiliului Uniunii Europene) şi membru în consiliul de conducere al Asociaţiei Internaţionale a Serviciilor de Protecţie – A.P.P.S.. Experienţa personalului, care a executat misiuni în teatrele de operaţii, a făcut posibil ca Serviciul de Protecţie şi Pază să pregătescă în Centrul de Excelenţă pentu Protecţie şi Securitate de la Bucureşti ofiţerii de protecţie nemijlocită ai Organizaţiei Naţiunilor Unite.
Potrivit reglementărilor în vigoare, Serviciul de Protecţie şi Pază este organ de stat cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, specializat în asigurarea protecţiei demnitarilor români, a demnitarilor străini pe timpul şederii lor în România, a familiilor acestora, în limitele competenţelor legale, precum şi în asigurarea pazei sediilor de lucru şi a reşedinţelor acestora, potrivit hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Pentru îndeplinirea misiunilor stabilite prin lege, Serviciul de Protecţie şi Pază colaborează cu Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, cu alte ministere şi structuri ale administraţiei publice centrale şi locale, pe timpul derulării lor organizând şi coordonând activitatea tuturor forţelor participante din cadrul acestor organisme.