Serviciu pentru certificate SSL, oferit de un startup american
HydrantID, un startup american a lansat un model de abonament pentru achiziționarea certificatelor SSL, o sarcină esențială, dar deseori complicată.
SSL și succesorul său, TLS (Transport Layer Security), reprezintă elemente definitorii ale securității web, criptând datele care sunt schimbate între două dispozitive. Acestea acoperă oricare tranzacție virtuală care necesită intimitate pe web, de la email la cumpărături online. Poate fi recunoscută pe bara URL a browser-ului prin ,,https”, scrie CSO Online.
Companiile și organizațiile folosesc din ce în ce mai multe certificate SSL, deoarece nevoia pentru comunicații securizate între dispozitive a crescut odată cu computing-ul cloud, virtualizarea și cu numărul dispozitivelor mobile.
Achiziționarea și administrarea certificatelor SSL nu a fost niciodată un proces simplu. Prețurile au variat în funcție de model, clienții fiind taxați în funcție de numărul de certificate, tipul acestora, valabilitatea lor și de câte servere folosesc certificatele respective. În mod normal, o extindere a valabilității unui certificat SSL poate costa între 600 și 800 de dolari.
HydrantID consideră că are un model mai bun pentru certificatele SSL, unul care este mai ieftin și care ușurează administrarea acestora. Startup-ul a lansat un serviciu de abonament prin care o organizație plătete o taxă lunară fixă pentru un număr de certificate, indiferent de tipul acestora.
De exemplu, planul platinum oferă până la 42 de certificate, cu extindere a valabilității disponibile și certificate wildcard, valabile pentru patru domenii care pot avea subdomenii și servere nelimitate. Astfel, costul anual al unui certificat poate fi redus până la aproximativ 75 de dolari.
Abonații pot folosi portalul pe bază de cloud al startup-ului pentru a administra certificatele, acesta având o consolă prin care se pot cere certificate noi, rapoarte de audit și istoricul autentificărilor. Compania a construit și un API pentru servicii web astfel încât companiile să poată integra portalul direct în sistemele proprii.
Clienții pot genera noi certificate atunci când au nevoie fără cheltuieli suplimentare, de exemplu, în situația în care un administrator al sistemului pleacă. Sistemul de management HydrantID emite și o avertizare atunci când un certificat este pe cale să expire.
Acesta a estimat că o afacere de dimensiuni medii ar putea economisi 25% până la 50% din fondurile pentru certificate prin folosirea serviciului HydrantID. Potrivit directorului companiei, faptul că se fac economii este util, dar companiile sunt atrase și de sistemul flexibil care implementează metodele de criptare. Rohovit consideră că modelul companiei nu va fi unic pentru mult timp, deoarece alți reprezentanți din domeniul SSL, cum ar fi unitatea VeriSign a companiei Symantec, urmărește atent trendurile din industrie.
Până acum, printre clienții companiei se află compania britanică de gaming Betfair și compania audio SkullCandy. Un alt client este ManagementPlus, o companie americană care dezvoltă software pentru înregistrarea datelor medicale și management al practicilor.
,,În prezent, clienții își pot descărca dosarele medicale. Cu creșterea numărului breșelor de securitate a crescut și cererea de SSL, cerută și de guvernul american pentru furnizarea de informații medicale. ManagementPlus ajută cabinetele oftalmologice să seteze portaluri pentru descărcarea informațiilor și folosește HydrantID pentru mai mult de 500 de clienți. Plătim pentru un certificat la fiecare cabinet, dar putem genera altele noi atunci când avem nevoie, ceea ce este foarte avantajos pentru noi. Astfel, ne-am putut concentra pe alte produse și servicii”, a spus Christine Archibald, director ManagementPlus.