HomeStiriSecuritate ITMetode de protectie a intimitatii pe retelele sociale
sec

Metode de protectie a intimitatii pe retelele sociale

 

secNumărul utilizatorilor rețelelor sociale a crescut dramatic în ultimii ani, odată cu acesta crescând și riscurile de securitate. Iată cum protejează cele mai populare site-uri utilizatorii.

Facebook, Twitter, LinkedIn și Google+ au mai multe modalități de a asigura securitatea conturilor utilizatorilor, oferind și instrucțiuni de actualizare ale opțiunilor, pentru ca utilizatorul să poată mențină controlul asupra contului personal.

Limitarea vizibilității profilului

Facebook:  Utilizatorii noi au postări care pot fi vizionate doar de către prieteni, printr-o setare implicită. Pentru a analiza sau actualiza această setare, trebuie accesat Settings > Privacy > Who can see your future posts?

Twitter: Implicit, postările sunt publice. Singura setare de intimitate care limitează audiența este setarea profilului pe modul ,,Protected”, ceea ce înseamnă că doar persoanele aprobate de către utilizator pot vedea tweet-urile: Settings > Security and privacy > Privacy > Tweet Privacy > Protect my Tweets.

LinkedIn: Profilul de utilizator este public, însă se poate alege modul în care acesta poate fi vizionat: Settings > Account > Helpful Links > Edit your public profile.

Google+: Postările sunt publice, însă acest lucru poate fi schimbat prin introducerea unui nume în ,,Circle”, secțiunea ,,To”, înainte de publicarea unei postări.

Preveniți utilizatorii să vă eticheteze în posturi

Facebook: Settings > Timeline and Tagging > How can I manage tags people add and tagging suggestions? Cele trei opțiuni din această secțiune oferă mai multe posibilități legate de analiza etichetelor și de audiență

Twitter: Nu puteți împiedica alți utilizatori să vă eticheteze

LinkedIn:  Nu puteți preveni utilizatorii să vă eticheteze într-o postare, dar puteți șterge mențiunea prin alegerea numelui etichetat și apăsând pe ,,remove”

Google+: You cannot prevent users from tagging you in a post on Google+. Nu puteți împiedica utilizatorii să vă eticheteze

Blocați utilizatori

Facebook: Settings > Blocking > Block users. Ulterior, adăugați numele unui utilizator și adresa sa de mail și dați Block

Twitter: Viziați profilul utilizatorului și alegeți iconița gear de pe pagina sa. Alegeți Block din meniu și apăsați pentru confirmare. Puteți vizualiza și administra conturile blocate de aici https://twitter.com/settings/blocked

LinkedIn: Vizitați profilul utilizatorului și alegeți ,,Block or Report” de pe meniul din vârful descrierii profilului

Google+: Căutați utilizatorii pe care doriți să îi blocați. Pe profilul lor, alegeți meniul de lângă nume. Dați Report/Block, bifați căsuța de lângă Block și apăsați Done. Google îi va bloca în 24 de ore.

Opriți recunoașterea facială

Facebook: Settings > Timeline and Tagging > How can I manage tags people add and tagging suggestions? Ulterior, apăsați butonul Edit care se află lângă “Who sees tag suggestions when photos that look like you are uploaded?”

Twitter: Nu folosește recunoaștere facială

LinkedIn: Nu folosește recunoaștere facială

Google+: Settings > Photos and Videos. Debifați opțiunea “Find my face in photos and videos and prompt people I know to tag me.”

Opriți detectarea locului în care vă aflați

Facebook: Pentru dispozitive iOS, alegeți Settings, Privacy > Location Services. Alegeți Facebook și ajustați setările. Pentru Android, alegeți Settings > Location și opriți opțiunea ,,Access to my location”. Puteți pierde accesul la mai multe caracteristici Facebook dacă opriți serviciul de localizare

Twitter: De pe desktop, vizitați  Settings > Security and privacy > Privacy > Tweet location. Alegeți Save Changes după ce faceți noile setări

LinkedIn: Nu are servicii de localizare

Google+: Settings > Location Settings > Debifați Enable Location Sharing. Analizați opțiunile “Who can see your Pinpoint location” și “Who can see your City location”

Renunțați la serviciile de advertising

Facebook: Nu puteți renunța la tot advertising-ul de pe Facebook, dar puteți renunța la reclamele sociale. Aceste reclame pot indica faptul că ați dat Like unei anumite pagini. Pentru a renunța la opțiune, vizitați Settings > Ads > Ads and Friends. Ulterior, alegeți ,,No one” la opțiunea “Pair my social actions with ads for”

Twitter: Nu puteți renunța la tot advertising-ul de pe Twitter, dar puteți opri reclamele personalizate, care opresc platforma să potrivească reclamele partenerilor cu contul utilizatorului. Alegeți Settings > Security and privacy > Privacy > Promoted content, debifați opțiunea și dați Save

LinkedIn: Nu puteți renunța la tot advertising-ul de pe LinkedIn, dar puteți opri utilizarea cookie-urilor și a tehnologiilor similare care vizează reclamele. Alegeți Privacy & Settings > Account > Privacy Controls > Manage Advertising Preferences.

Google+: Nu puteți renunța la tot advertising-ul de pe Google+, dar puteți renunța la reclamele bazate pe interese. Puteți vizita pagina Ads Help pentru a vedea cum puteți face acest lucru

Ștergeți-vă contul

Facebook: Urmați instrucțiunile oferite de Help Center pentru a vă șterge contul permanent

Twitter: Settings > Account. În josul paginii, alegeți Deactivate my account, care pune contul în rând pentru ștergere permanentă

LinkedIn: Privacy & Settings > Account > Helpful Links > Close your account.

Google+: Settings > Disable Google+.

Pentru mai multe informații despre securizarea conturilor, accesați link-ul oferit aici.

 

 

 

Share With: