Atacurile DDoS, tehnică de disimulare a altor atacuri asupra companiilor
Atacurile DDoS (Distributed Denial of Service) sunt folosite uneori de infractorii cibernetici pentru a distrage atenția companiilor, se arată într-un studiu Kaspersky Lab și B2B International.
‘De exemplu, 26% dintre companiile care au suferit pierderi de date în urma unui atac cu țintă precisă au menționat DDoS printre vectorii de atac. În ansamblu, 56% dintre participanții la studiu au fost de părere că atacurile DDoS au fost doar un mod de a disimula alte activități ilegale. Peste jumătate dintre companiile chestionate (56%) cred că atacul DDoS a fost folosit ca paravan pentru alte genuri de criminalitate informatică, iar dintre reprezentanții acestora o vastă majoritate (87%) a raportat că au fost și victimele unui atac cu țintă precisă’, se menționează în raportul Kasperky Lab și B2B International citat de Agerpres.
De asemenea, cercetarea de specialitate arată că, atunci când atacurile cibernetice de tip DDoS au fost folosite de către infractorii cibernetici ca tactică de inducere în eroare, companiile s-au confruntat și cu alte pierderi, respectiv cu atacuri prin intermediul dispozitivelor mobile (81%), cu acțiuni din partea altor organizații (78%), phishing (75%) și chiar cu activități ilegale din partea propriilor angajați (75%).
Riscuri de securitate IT pentru companii este un studiu anual realizat de Kaspersky Lab în cooperare cu B2B International. În 2016, peste 4000 de reprezentanți ai companiilor mici, mijlocii (50-999) și mari (peste 1000), din 25 de țări, au fost chestionați în privința viziunii lor despre securitatea IT și despre incidentele reale cu care au avut de-a face, scrie agora.ro.
Studiul Kaspersky Lab Riscuri de securitate IT 2016 a arătat că, atunci când companiile au fost victimele infracționalității cibernetice, atacul DDoS a făcut, de multe ori, parte din tacticile de atac (29%).
“Atacurile DDoS împiedică o companie să-și deruleze activitatea normală, blocându-i fie serviciile publice, fie pe cele interne. Aceasta este, evident, o problemă reală și necesită toate eforturile din partea echipei IT, pentru a încerca să rezolve problema repede și a debloca activitatea. Prin urmare, un atac DDoS poate fi folosit nu doar ca o modalitate simplă de a opri activitatea unei companii, dar și pentru a distrage atenția personalului IT de la un alt atac derulat pe alte căi”, explică Kirill Ilganaev, Head of Kaspersky DDoS Protection.