[simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip] [simple_tooltip content='SPAccess'] [/simple_tooltip]
Categories: Securitate IT

Activitatea de spam în trimestrul al treilea din 2012

Specialiştii Kaspersky Lab observă în continuare o scădere a cantităţii de spam în traficul total de e-mail-uri.

Comparativ cu trimestrul anterior, volumul de trafic de spam în trimestrul al treilea din 2012 a scăzut cu 2,8 puncte procentuale şi a ajuns la 71,5%. De asemenea, experţii au observat o creştere semnificativă a cantităţii de e-mail-uri dăunătoare, de la 3% la 3,9%, aceasta fiind o altă tendinţă a anului.

Scăderea fluxului de spam în trimestrul al treilea poate fi justificată, într-o oarecare măsură, prin tradiţionala scădere a activităţilor de business în perioada verii. O altă cauză pentru această tendinţă este şi trecerea treptată a mesajelor publicitare de la e-mail la alte medii, precum bannerele online, reţelele sociale, serviciile de cupoane şi publicitatea contextuală. Astfel, în ciuda unei uşoare creşteri a activităţii în septembrie, tendinţa generală de scădere a frecvenţei spam-ului a rămas.

Tendinţa publicitarilor de a se distanța – cu mesajele lor legitime de promovare a produselor şi serviciilor – de mesajele de spam, a declanşat, inevitabil, o creştere a spam-ului infracţional. Acesta din urmă conţine documente atașate dăunătoare, reclame pentru bunuri interzise sau activităţi frauduloase. În trimestrul al treilea al anului 2012, infractorii cibernetici şi-au demonstrat din nou ingeniozitatea, deghizându-şi mesajele de tip spam în notificări oficiale. Printre e-mail-urile false pe care experţii Kaspersky Lab le-au descoperit s-au numărat mesaje care păreau a fi trimise de către furnizori de hosting, instituţii bancare, reţele sociale, magazine online şi alte servicii.

Furnizorii de spam au profitat şi de popularitatea serviciilor de reduceri, pentru a distribui link-uri şi documente atașate dăunătoare. Binecunoscutul serviciu de reduceri Groupon a fost afectat de această practică: e-mail-uri care copiau notificările oficiale şi noile oferte ale companiei fiind trimise către destinatari neştiutori, care erau redirecţionaţi către o adresă dăunătoare cu exploit-uri.

În trimestrul al treilea al anului 2012 au apărut mai multe schimbări în împărţirea geografică a surselor de spam. Printre ţările care au ieşit în evidenţă pentru trimiterea celei mai mari cantităţi de spam s-au numărat Statele Unite, cu peste 27% din totalul de mesaje spam trimise. Acest procent a dus la poziţionarea Statelor Unite pe locul al doilea în top, după Asia – liderul tradiţional – care a fost responsabilă pentru aproape jumătate dintre toate mesajele spam trimise în lume (49,50%). Europa Occidentală (6,86%) a depăşit Europa de Est (3,64%) şi a ocupat locul al patrulea în clasament, imediat după America Latină (7,34%), care a ocupat locul al treilea.

Mai multe detalii la Kaspersky.

Share
Publicat de
admin2

Stiri Recente

Conferința de Analiză de Risc – Ediția a V a

Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…

March 5, 2020

The Power of Video 2020

Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…

March 5, 2020

Reținuți pentru complicitate la furt și tâlhărie

La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…

December 20, 2019

De ce să nu folosești rețelele WiFi publice gratuite și ce riști dacă o faci

Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…

December 20, 2019

Atacuri de phishing şi malware, apărute în contextul celui mai nou film din seria ”Star Wars”

Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…

December 20, 2019

Cercetați de polițiști pentru furturi din genți și buzunare

Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…

December 20, 2019