Utilizatorii evita serviciile de plata online din motive de securitate
Aproape jumătate dintre utilizatorii de internet din Europa (44%) nu au încredere în nivelul de siguranță al cumpărăturilor sau tranzacțiilor online.
38% dintre utilizatori ar opta pentru plăți electronice mai frecvent dacă ar avea certitudinea că sunt protejați de fraudele cibernetice, conform unui studiu al unui producător de soluții de securitate endpoint.
Potrivit cercetării, clienții nu au încredere în sistemele de plată online din motive de securitate.
Studiul arată că 62% dintre utilizatori se tem de fraudele financiare online și dezvăluie numeroase exemple de motive pentru care aceștia au rezerve. De exemplu, 34% dintre cei care optează pentru plăți online consideră că și aplicațiile oficiale ale organizațiilor financiare pentru dispozitivele mobile necesită măsuri de securitate suplimentare pentru a putea fi folosite în siguranță. În plus, 44% dintre utilizatori susțin că au anulat o operațiune financiară în timpul procesării acesteia din cauza temerilor cu privire la siguranță.
În același timp, mulți utilizatori sunt conștienți că trebuie să implementeze propriile măsuri de securitate, în plus față de protecția oferită de furnizorii de servicii de plăți electronice. În timp ce 22% dintre utilizatorii europeni consideră că securitatea propriilor tranzacții financiare este responsabilitatea băncilor și 14% dintre aceștia consideră că ei înșiși sunt responsabili, majoritatea (59%) sunt de părere că atât utilizatorii cât și băncile dețin responsabilitatea protecției informațiilor financiare. Datele arată că utilizatorii ar accepta instrumente noi de la organizațiile financiare pentru a lucra împreună pentru prevenirea fraudelor cibernetice.