Securitatea datelor personale: Consumatorii nu au incredere in marile companii
Cand vine vorba de securitatea informatiilor, consumatorii considera ca datele lor cu caracter personal sunt mai in siguranta in mainile guvernelor decat in cele ale companiilor private.
Este vorba despre marile companii de eCommerce, social media si mailing. Cel putin asta reiese dintr-un nou studiu realizat de compania suedeza Artmotion, care a intrebat peste 1000 de cetateni din Statele Unite ale Americii, Europa, Rusia si Australia in cine au incredere atunci cand vine vorba de datele lor personale, megahost.ro.
Daca li s-ar da posibilitatea de a alege, consumatorii au cazut de acord in mod constant ca sistemele guvernamentale – cum ar fi bazele de date fiscale si medicale – ofera o mai mare securitate decat cele detinute de catre giganti precum Facebook, Amazon, Google, Apple si Microsoft.
Consumatorii germani au cea mai mare incredere in guvernul lor atunci cand vine vorba de manipularea datelor personale, 82% crezand ca sistemele din sectorul public sunt mai sigure decat cele ale serviciilor online. In timp ce consumatorii din SUA au cea mai mare incredere in serviciile online, 69% dintre acestia cred in continuare ca sistemele guvernamentale sunt cele mai sigure.
Un alt aspect interesant este ca, in SUA, e-mailul este considerat cel mai nesigur mod de comunicare, in timp ce consumatorii din Marea Britanie au cea mai putina incredere in site-uri de social media, cum ar fi Facebook si Twitter.