Romanii, mult sub media UE privind folosirea Internet banking-ului
Serviciile de internet banking erau utilizate, anul trecut, de sub 4% din totalul populaţiei României, comparativ cu media de 37% la nivelul Uniunii Europene, a declarat miercuri Andrei Creţu, manager consulting la PwC România, prezent la Mediafax Talks about Mobile Banking.
“În ciuda numărului de conexiuni la internet în creştere, serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populaţia României. În Bulgaria, acest indicator se situează la 3%, în timp ce în Ungaria ajunge la 24%, iar în Polonia la 27%. În ţările nordice, cum ar fi Norvegia, indicatorul ajunge la 85%”, a spus Creţu.
În România, 47% din populaţie are acces la Internet. Deşi a crescut de la an la an, indicatorul rămâne sub cel din Ungaria – 65% sau Polonia – 67%.
“Dacă 4% din români folosesc serviciile de internet banking, imaginaţi-vă cât de puţini oameni folosesc sau vor să folosească tranzacţiile efectuate de pe dispozitive mobile, în condiţiile în care avem o rată a penetrării telefoniei mobile de circa 130%. Ei însă preferă să meargă la sucursalele băncilor pentru a efectua tranzacţii, care constau în principal în scoaterea banilor de pe card”, a spus reprezentantul PwC România.
Telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) au o penetrare de 14% în totalul terminalelor, cu două puncte procentuale sub media din Europa Centrală şi de Est şi cu opt puncte procentuale sub media globală.
Potrivit datelor prezentate de Creţu, piaţa locală a comerţului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro în 2011, şi va creşte anual, în medie, cu 17% până în 2016, la 1,14 miliarde de euro.