O strategie de securitate eficienta adauga valoare strategiei de business
Alinierea securității compeniei cu strategie de business a organizației este subiectul care este pe ordinea de zi a multor profesioniști din securitate.
Un departament de securitate al unei companii care nu poate să descrie procesul prin care a ajuns la o decizie startegică sa nu poate crea un caz strategic de nebiruit poate rezulta în pierderea credibilității scrie sourcesecurity.com.
Lipsa unei alinieri strategice este contraproductivă. Cei care conduc departamentul de securitate nu mai pot face propuneri pentru afacere bazându-se pe intuiție, pe strategia de securitate din prezent sau recomandări care nu rezistă testului.
Persoanele care dețin funcții de conducere în business afirmă că organizațiile aliniate strategic au rezultate mai bune dacă îmbrățișează un mod de abordare strategic. Securitatea companiilor este o activitate și operaționala și strategică. De exemplu, politicile de securitate care sunt mai bine aliniate cu afacerea generează un procent mai mare de angajați care sunt în conformitate.
Pentru a avea succes, trebuie înțeleasă afacerea, limbajul ei și cum securitatea companiei contribuie la obținerea obiectivelor primare ale afacerii.
Un model de proces pentru o afacere care va facilita formularea unei strategii comune este unul care este aliniat cu strategia organizației.
Strategia comună este modul în care compania dorește să creeze mai multă valoare prin combinarea unităților afacerii.
Alinierea organizațională este modul în care diferite părți ale companiei se coordonează pentru a crea integrare și sinergie. Procesul de aliniere rezultă în legarea scopurilor,proceselor, resurselor și culturii.Alinierea departamentului de securitate necesită o înțelegere a inetresului strategic al companiei. La un nivel înalt se urmărește un plan strategic care are trei pași: Analiză strategică, Dezvoltarea strategiei și Aplicarea strategiei.
Analiza strategică constă în înțelegerea mediului de afaceri ca pas important în procesul de dezvoltare a strategiei. Trebuiesc analizate metodic activitățile care dau valoare organizației și definte riscurile care vin din partea acestor activități.
Definirea strategiei este unul din pașii din procesul de dezvoltare a strategiei. Trebuie aflat care sunt scopurile companiei, ce strategie este folosită pentru a le atinge, care sunt presupunerile legate de competitori, cum poate compania să obțină un avantaj în competiție, ce impact se așteaptă în urma investiției (în securitate). Toate aceste informații duc la o mai bună înțelegere a strategiei companiei.
Dezvoltarea strategiei se poate face cu ajutorul unei hărți strategice pentru a decide obiectivele strategice, măsurile potrivite și țintele de atins.
Un alt mod este prin definirea perspectivelor financiare, ale clienților, ale procesolor interne ale organizației și pregătirea angajaților să ajute la păstrarea securității.