Pentru a solicita cazierul în format electronic, cetăţenii vor avea nevoie doar de un calculator, conectat la Internet. Cererea va putea fi înregistrată de oriunde şi oricând, 24 din 24 de ore. Prezenţa fizică la ghişeu a persoanelor va fi necesară doar pentru a ridica certificatul. Pe viitor, cazierul judiciar va putea fi recepţionat direct la domiciliu. Cazierul judiciar este un act, care certifică dacă o persoană fizică sau juridică este condamnată, sau dacă au fost luate măsuri cu caracter penal împotriva acesteia.
Ministrul de Interne, Dorin Recean, a declarat că serviciul lansat astăzi este un avantaj pentru cetăţenii Republicii Moldova. „Începând cu ziua de azi, cetăţenii îţi vor putea comanda un cazier judiciar de acasă, fără a fi nevoiţi să se deplaseze la Chisinău si, totodată, evitând cozile interminabile de la Direcţia Informare ţi Evidenţă Operativă”, a menţionat Dorin Recean.
Ministrul a declarat că, odată cu lansarea acestui serviciu nou, s-a dorit simplificarea procedurii de obţinere a cazierului judiciar, care este un act necesar pentru majoritatea cetăţenilor. „Veţi putea comanda acest cazier în regim online, de acasă, de la birou, sau de oriunde aveţi un calculator ţi acces la internet. Mai mult, veţi putea plasa o comandă ţi la cele peste 400 de terminalele de plăţi electronice din ţară, care acceptă acest serviciu”, a spus ministrul Recean. Ministrul de Interne a adăugat că Banca de Economii ţi Victoriabank pot accepta cereri de perfectare a cazierului judiciar. Potrivit ministrului, tot aici se poate achita ţi taxa de perfectare.
„Pentru a obţine cazierul judiciar, solicitanţii vor accesa portalul www.servicii.gov.md, secţiunea e-Cazier, unde vor introduce IDNP-ul. În cazul în care ei nu deţin un IDNP, pot completa cererea cu datele personale din orice document care le atestă identitatea. Vor confirma apoi datele şi vor printa recipisa cererii întregistrate. Cu ea vor putea achita taxa la bancă sau la terminalele de plată, în decurs de şapte zile. Cazierul judiciar va fi ridicat la data indicată în recipisă, la Direcţia Informaţii şi Evidenţe Operative a MAI sau la comisariatele de poliţie”, a explicat ţeful DIEO a MAI, Eugeniu Ursu.
„Serviciul e-Cazier are ca scop facilitarea procedurii de obţinere a cazierului judiciar. Astfel, cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să stea la rând ore în şir sau să se deplaseze la sediul instituţiilor publice. Ei vor beneficia de un serviciu public accesibil, comod ţi rapid. Pe de altă parte, prin lansarea acestui serviciu public electronic va creşte transparenţa în actul guvernării, se va diminua corupţia şi se va debirocratiza sistemul”, a declarat Stela Mocan, directoarea Centrului de Guvernare Electronică.
Cei care au nevoie de cazier judiciar şi nu au acces la internet, vor putea merge la bancă pentru a solicita completarea cererii de obţinere a cazierului prin serviciul e-Cazier. e-Cazierul va fi accesibil, de asemenea, prin terminalele de plată. Pe viitor, cetăţenii vor putea plăti on-line pentru cazier, folosind serviciul de plăţi electronice.
Serviciile publice electronice reprezintă unul dintre principalele obiective ale „Programului strategic de modernizare tehnologică a guvernării”, prin intermediul căruia sunt asigurate transparenţa în activitatea instituţiilor guvernamentale şi accesul la informaţiile cu caracter public pentru cetăţeni.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…