Companiile din securitate resping anumite prevederi legale legate de repararea produselor
În SUA, mai multe state vor adoptarea unor legi cu privire la dreptul cetățenilor de a le fi reparate produsele și de către altcineva decât de către producător.
17 state din SUA au propus adoptarea unor legi care ar obliga producătorii să ofere publicului manuale cu instrucțiuni de reparare și piese de rezervă. Cei care vor adoptarea legii susțin că asta ar permite oamenilor și micilor companii să își repare propiile dispozitive, putând economisi bani și reduce impactul asupra mediului, scrie appleinsider.com.
Această legislație este propusă pentru adoptare în statele Hawai, Illinois, Iowa, Kansas, Massachusetts, Minnesota, Missouri, Carolina de Nord, Nebraska, New Hampshire, New Jersey, New York, Oklahoma, Tennessee, Virginia, Vermont și Washington din SUA.
Apple se opune acestei legislații deoarece crede că reparațiile ar trebui să fie realizate de tehnicieni autorizați care au primito pregătire adecvată pentru a oferi clienților o experiență consistentă și pentru a proteja propietatea intelectuală a companiei. Apple a spus că ar susține această legislație dacă telefoanele ar fi excluse de pe listă.
Așa numitele legi legate de „dreptul la reparare” au atras atenția legiștilor din domeniul industriei de securitate, scrie securityinfowatch.com.
Aceste legi sunt create pentru a oferi consumatorilor posibilitatea ca dispozitivele lor să fie reparate de oricine, nu neapărat de producătorul original. Asta înseamnă că producătorul trebuie să ofere magazinelor care se ocupă de reparații informațiile și uneltele de care au nevoie pentru a face reparațiile necesare. Cu toate acestea, multe dintre aceste legi sunt foarte îngăduitoare și ar putea creea o serie de probleme pentru producătorii de echipamente de securitate.
Security Industry Association (SIA) monitorizează activ aceste legi din cțteva state ale SUA și și-a exprimat îngrijorarea cu privire la acestea. Conform SIA, furnizarea către depanatorii independenți a informațiilor precum codul sursă, date legate de diagnosticare și reparare a dispozitivelor ar pune în pericol securitatea și securitatea cibernetică a anumitor produse, iar astfel garanțiile produselor nu ar mai avea nici o valoare.
„Majoritatea companiilor din domeniul securității folosesc depanatori care au parte de o pregătire riguroasă pentru a se asigura că sunt bine informați, calificați și bine pregătiți să repare o anumită serie de produse,” explică Joseph Hoellerer, purtător de cuvânt al SIA. Hoellerer spune că nu există nimic care i-ar putea opri pe depanatorii independenți să facă publice coduri sursă sau chei de criptare.
Cei care sunt în favoarea acestor legi spun că acestea nu cer producătorilor să dezvăluie coduri sursă sau alte secrete și că software-ul este protejat de drepturile de Copyright. Legile au fost create deoarece consumatorii își pierd dreptul la garanție dacă produsul este reparat de către al depanator decât cel autorizat.