Companii din SUA au fost date în judecată pentru colectarea de informații biometrice
Un lanț de supermarketuri, lanțul de hoteluri Kimpton și operatorul de centre de date Zayo Group din SUA aunt acuzate în procese că au încălcat o lege din statul Illinois ce privește informațiile biometrice.
O nouă întorsătură de situație legată de urmărirea orelor de muncă efectuate de angajat sau oferirea accesului la zone sensibile la locul de muncă se bazează pe biometrie. Dar faptul că amprentele sau orice altă caracteristică biometrică nu pot fi înlocuite îi fac pe angajați și pe alți oameni să respingă politicile companiilor care necesită colectarea de informații biometrice, scrie securityinfowatch.com.
În 2008, Illinois a fost primul stat care a adoptat restricții în ceea ce privește colectarea, stocarea și folosirea informațiilor biometrice de către anagajatori. Este considerată cea mai dură lege legată de confidențialitate a datelor biometrice, necesită notificări scrise și consimtământ în prealabil, interzicând obținerea de profituri de pe urma acestor informații și permite persoanelor să intenteze proces pentru preupuse violări ale legii.
Procesele împotriva celor trei companii includ lipsa unui consimțământ scris și a unor informații adecvate în scris despre colecția de date, folosirea și stocarea amprentelor și a palmelor. Conform legii statului Illinois, angajatorul trebuie să spună în scris angajatului că datele vor fi colectate sau stocate și cum și pentru cât timp vor fi păstrate și folosite. Companiile private trebuie să pună la dispoziția publicului politici scrise care includ reguli despre cum vor distruge permanent datele biometrice.
Lanțul de supermațeturi ar putea plăti zece milioane de dolari pentru că ar fi încălcat legea biometriei, scrie planetbiometrics.com.
Mariano este un lanț de supermarketuri din SUA cu mai mult de 40 de locații în Chicago. Doi foști angajați ai acestuia susțin că supermarketul a cerut ca angajații să își scaneze degetul cu un dispozitiv biometric care măsoară timpul dintre momentul în care au intrat și momentul în care au ieșit din tură.
În plângerea înaintată de cei doi se menționează că nu au primit o explicație scrisă în care să le fie precizat scopul clectării informațiilor, un program transparent de reținere a datelor, o politică de distrugere a acestora sau un orar care să specifice cât timp este necesar furnizarea de amprente.
Deoarece acțiunea se referă la toți angajații, mai mult de 10.000 de angajați care au folosit sistemul pe bază de amprente în statul Illinois sunt eligibili pentru a primi o compensație din partea companiei.