Cartele SIM reprogramabile, noua inovatie Apple
Cele mai noi iPad-uri de la Apple au un nou tip de cartelă care le permite utilizatorilor să treacă cu ușurință de la o rețea de telefonie la alta, fără a schimba cartela.
Acest lucru va afecta piața operatorilor, mai ales dacă Apple va introduce noile SIM-uri și în iPhone-uri sau le va înlocui cu un software inovator, scrie Business24.ro .
Rolul cartelelor SIM este să stocheze numere unice și coduri de criptare, care sunt folosite pentru identificarea abonatului atunci când dispozitivul comunică în rețea. Cât timp telefonia fără cablu a asigurat cea mai mare parte din apelurile telefonice, cartelele SIM au fost la mare căutare.
Chip-urile lor sunt greu de piratat, mai ales că se pot autodistruge atunci când cineva încearcă să acceseze informațiile stocate pe ele. De vreme ce doar operatorilor mobili le-a fost permisă utilizarea SIM-urilor, aceștia au putut implementa modalități noi de plată lunară care să subvenționeze costurile de avans ale telefoanelor.
Eventuale consecințe ale implementării noilor SIM-uri reprogramabile
În prezent, aproape toate dispozitivele mobile se pot conecta la rețele Wi-Fi, iar cartelele SIM nu mai par indispensabile. Majoritatea tabletelor, chiar și cele dotate cu slot-uri pentru cartele SIM, nu sunt cumpărate de la operatorii mobili, iar costul abonamentelor mobile pentru folosirea acestora este destul de ridicat, atunci când nu sunt conectate la Wi-Fi. Așadar, noile cartele SIM de la Apple au menirea de a ușura colaborarea cu un anumit operator mobil și de a încuraja cumpărătorii să achiziționeze iPad-urile dotate astfel, chiar dacă sunt mai costisitoare.
SIM-urile reprogramabile ar putea să-și pună amprenta și în scopul conectării tuturor dispozitivelor, de la frigidere la mașini și alte elecronice care se vor putea conecta între ele, în viitor.
Operatorii de telefonie mobilă sunt precauți în privința inovației care le va permite utilizatorilor să treacă atât de ușor de la o rețea la alta. Cei mai mulți dintre ei vor fi nevoiți să își schimbe tarifele și să se adapteze la noua lume, în care clienții nu vor mai rămâne fideli și nu vor mai semna contracte pe termen lung. Însă cea mai mare teamă este că, pe măsură ce pierd controlul asupra relației cu clienții, o întreagă industrie ar putea avea de suferit.