HomeStiriBusiness & TehnologieCapcana costului minim pe oră în securitatea privată
capcana-costului-minim-pe-ora-in-securitatea-privata

Capcana costului minim pe oră în securitatea privată

capcana-costului-minim-pe-ora-in-securitatea-privataÎntr-un articol recent, consultantul în securitate Constantin Iordache, a adus în lumină problema costului pe oră perceput de firmele din domeniu.

Dumnealui ne aduce la cunoștință faptul că ”pentru același serviciu vei găsi oferte de la 11 lei la 20 lei, iar în aproape 90% din cazuri clientul cumpără aceste servicii comparând prețuri nu diferențiatori între companii”.

Plecând de la această realitate a industriei, întrebarea firească este: Cum se reflectă diferența de preț de până la 9 lei în calitatea serviciilor oferite de anumite firme de securitate privată? Ce cumpără de fapt clientul atunci când optează pentru un cost pe oră mai mare decât minimul oferit în piață?

Haideți să privim situația din perspectiva beneficiarului, care să presupunem că este o companie românească de nivel mediu și intenționează să contracteze o firmă de securitate privată pentru prestarea serviciilor de pază. Pus în fața licitației, beneficiarul nostru va fi tentat să opteze pentru cele mai mici costuri, doar că nevoile lui nu se limitează la un agent de pază plasat în locația X, ci sunt mult mai complexe.

Firma contractantă a eficientizat majoritatea proceselor pentru a fluidiza fluxul de lucru și pentru a-și asigura o bază sănătoasă de creștere. De aceea, se așteaptă să primească din partea companiei de securitate rapoarte în timp real, o situație clară a facturilor, agenți cu o pregătire corespunzătoare care să aplice eficient protocolul de securitate, o raportare periodică a activităților prestate și o evidență a evenimentelor de securitate: raportare, investigare, închidere.

De ce sunt importante aceste avantaje? În primul rând datorită impactului financiar pozitiv pe termen lung pe care beneficiarul îl urmărește.

În cazul ideal, beneficiarul compară ofertele existente cu nevoile reale pe care le are și observă că un cost minim va acoperi doar o mica parte dintre cerințe și că inevitabil vor apărea diverse alte costuri.

În literatura de specialitate, povestea de mai sus s-ar reduce la conceptul de ”cost of poor quality” – costul calității necorespunzătoare, care ne avertizează că atunci când un produs sau un serviciu este de o calitate slabă, vom avea costuri suplimentare generate de erorile care apar. Cu alte cuvinte, un serviciu ieftin ne poate costa scump mai târziu.

Avantajele pe care le oferă o companie de securitate cu un management al proceselor interne extrem de bine pus la punct sunt greu de cuantificat în realitate. Câțiva lei în plus pe oră înseamnă de fapt decizii pe care beneficiarii le pot lua în timp real și care pot avea un impact uriaș.

Vorbim de firme de securitate care prin intermediul unei platforme on-line de tip CRM oferă posibilitatea clientului să verifice oricând situația de pe teren, să solicite informații de la agent și să le primească imediat, să poată semnala foarte simplu un incident și să urmărească rezolvarea lui, poate ține o evidență clară a facturilor, poate solicita oricând suplimentarea agenților, poate accesa nivelul lor de pregătire și evalua stabilitatea personalului de pază, poate comunica în timp real un set de proceduri/instrucțiuni/acțiuni și multe altele.

Vizibilitate, transparență, rapiditate, informații în timp real, trasabilitate și complexitate sunt avantajele pe care beneficiarii trebuie să le urmărească atunci când se prezintă la o licitație. Toate acestea la un preț corect pe oră, înseamnă de fapt o alegere inspirată.

capcana-costului-minim-pe-ora-in-securitatea-privataAutor:
Ionel Popa
General Manager WindOne             
www.windone.ro

 

 

 

Share With: