Bancile incep sa adopte tehnologia biometrica
Băncile încep să folosească tehnologia biometrică pentru a securiza informațiile, iar clienții băncilor fac același lucru.
Odată cu multiplicarea breșelor de informații și alte intruziuni, companiile care folosesc informații sensibile în fiecare zi se luptă pentru a găsi cele mai eficiente metode de protecție. Iar tehnologia biometrică pentru controlul accesului câștigă teren în păstrarea în siguranță a conturilor scrie bsminfo.com.
Din ce în ce mai multe instituții financiare folosesc tehnologia biometrică pentru a îmbunătății securitatea și a oferi o mai bună experiență pentru clienți spune American Banker.
Alistair Newton, un analist al Gartner a declarat pentru American Banker: „Am realizat o cercetare masivă nul trecut, dicutând depre digital banking cu clienții și mulți dintre aceștia nici nu știau că banca lor oferă logare „Touch ID” pentru dispozitivele Apple. De asemenea, au fost mulți clienți care erau fericiți să facă un pas în plus prin folosirea unui cod e client și a unei parole pentru că se simțeau mai in siguranță.”
USAA a început să ofere servicii biometrice de recunoaștere a feței și a vocii la începutul lui 2015, adăugând autorizarea pe bază de amprentă în aprilie.Persoanele peste 65 de ani preferă acest mod de autentificare deoarece folosirea unei parole sau a unui cod pin în mod special pe ecranul mic al unui dispozitiv mobil poate fi dificilă.
Tehnologia biometrică nu este doar pentru dispozitive mobile. Citi a lansat în SUA o opțiune de autentificare a vocii pentru clienții care sună la bancă și au un card de credit. Aproximativ 250 de mi de clienți au adoptat acest program. Ash Khan, lider de securitate a informației al Citi, a declarat pentru American Banker că autentificare vocii este o metodă mai bună decât a răspune la cele 20 de întrebări tipice.
Alte opțiuni biometrice sunt colaborarea Citi cu Diebold pentru ATM-uri care scanează irisul, inițiativa Eastern Bank de autentificare a vocii și programul USAA care permite clienților să își facă poză pentru a se loga în contul de online banking.
În stabilirea căror tehnologii să fie folosite pentru autentificare, identificare și protecția informațiilor, specialiștii ar trebui să țină seama de cine le sunt clienți și care le sunt preferințele.