Bancile avertizeaza clientii asupra securitatii serviciilor de internet banking
Preocupată de securitatea clienților, bănci românești dau sfaturi extrem de utile pentru prevenirea tentativelor de fraudă.
Instituțiile financiar-bancare încearcă din răsputeri să își sfătuiască clienții să se apere de eventualele tentative de fraudă, insistând asupra plăților online, efectuate pe site-urile oficiale ale băncilor. Astfel, una dintre cele mai cunoscute bănci românești dă sfaturi extrem de utile clienților, pentru prevenirea tentativelor de fraudă, scrie ziarulprahova.ro.
Unul dintre cele mai importante sfaturi este accesarea exclusivă a site-ului băncii de plăți online doar de pe website-urile oficiale, din meniul de conectare LOGIN. Se recomandă evitarea accesării datelor bancare din link-urile de pe alte site-uri care nu aparțin băncii emitente a cardului și a token-ului.
O altă informație importantă este aceea de a verifica în pagina de logare ca adresa URL să fie de forma https și nu doar http, iar în partea de jos sau de sus a paginii încărcate să fie imaginea unui lacăt închis, ceea ce reprezintă securitatea paginii de internet încărcate.
Băncile emitente ale instrumentelor de plată electronică nu contactează niciodată clienții pentru a solicita prin internet, e-mail sau SMS date despre numele de utilizator pentru serviciul de internet banking sau codul de securitate generat de dispozitivele eToken/Token.
Aceste informații sunt deosebit de importante în contextul în care, în ultimele zile, clienții serviciilor de online banking din România au fost vizați de un nou val de mesaje spam, după ce hackerii au încercat să instaleze troianul Dridex şi să fure datele de autentificare ale victimelor din România.