O dată cu explozia platformelor sociale și dezvoltarea comerțului online s-a intensificat și dorința companiilor de a urmări activitatea utilizatorilor și de a realiza profiluri, în vederea analizei comportamentului acestora și a unei mai bune targhetari a produselor și serviciilor către consumatori. Cookie-urile au fost până în ultimii ani principalul instrument de colectare de informații de la utilizatorii de Internet și au dat nastere la cerințe specifice în ceea ce privește protecția datelor personale și confidențialitate a utilizatorilor. Astfel, în anul 2009, prin Directiva Uniunii Europene 2002/58/EC s-a reglementat faptul că utilizarea cookie-urilor poate fi realizată doar prin consimțământul expres al utilizatorilor scrie agora.ro.
Acest fapt nu rezolvă toate aspectele legate de securitatea vieții personale, căci noi tehnici de urmărire a utilizatorilor câștigă teren în ultima vreme. Dispozitivele de amprentare digităla ridica noi probleme, iar autoritățile europene sunt nevoite să adopte și alte poziții. Deși se presupune că amprenta digitala este utilizata de operatori pentru a detecta și preveni programele „malware” sau pentru a lupta împotriva hacker-ilor, aceasta este folosită și în scopuri de marketing.
„Dispozitivele de amprentare digitală, ca și cookie-urile, fac obiectul unor măsuri de protecție a datelor în cadrul Uniunii Europene și, potrivit acestora, amprentele digitale trebuie reglementate în același mod ca și cookie-urile. Acest lucru înseamna că operatorii care folosesc dispozitive de amprentare digitală trebuie să obțină în prealabil acordul explicit al utilizatorilor, iar acest lucru este confirmat prin Avizul 9/2014 privind aplicarea Directivei 2002/58/EC, care spune că articolul 5(3) din directiva asupra confidențialității electronice se aplică și în cazul dispozitivelor de amprentare digitală” menționează Cristian Deca, Consilier Juridic în cadrul companiei Decalex.
Este lesne de înțeles faptul că dispozitivele de amprentare digitale sunt o nouă batalie pentru securitatea vieții personale, care se află abia la prima rundă. Deși utilizatorii pot avea un sentiment de securitate mai bun prin utilizarea amprentei digitale, Cristian Deca, Consilier Juridic în cadrul companiei de servicii juridice Decalex, atrage atenția asupra faptului că scanarea nu este atât de sigură precum am putea crede. Spre deosebire de parole, care sunt secrete și dinamice, adică pot fi schimbate oricând, amprenta digitală este publică și permanentă, ea nu poate fi schimbată. În plus, aceasta din urma poate intra cu ușurință în posesia persoanelor rău voitoare, deoarece în fiecare zi este lăsată pe obiecte, precum un pahar cu apă, ușa mașinii sau chiar ecranul telefonului.
Samsung și Apple au introdus pe dispozitivele lor amprentarea digitală în scopul securității, dar lipsa unei legislații coerente și slaba informare a utilizatorilor pot conduce la multe litigii în viitor. Apple susține că amprenta nu este reținută pe serverele lor, ci doar datele care asociate cu aceasta sunt criptate și analizate. Amprentarea permite, însa, identificarea fiecarui utilizator în parte, ceea ce aduce potențiale implicații asupra securității datelor.
Amprentarea digitală în România este utilizată la scară mica în prezent, dar, în următorii ani, ea va cunoaște o creștere importantă, de aceea este important ca, atât dezvoltatorii IT, managerii de afaceri online, dar și utilizatorii, sa fie la curent cu ceea ce înseamna această noua tehnologie și care sunt implicațiile ei.
Ediția a V-a a Conferinței de analiză de risc va avea loc pe data de…
Roadshow-ul Power of Video, organizat de Milestone Systems, va demonstra diferite moduri în care conținutul…
La data de 18 decembrie., polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Roman au…
Într-o lume cu abonamente la cu trafic de internet nelimitat, nu mai ai nevoie neapărat…
Cel mai recent film care continuă seria ”Star Wars” a atras atenţia atacatorilor chiar înainte…
Polițiștii ieșeni au identificat trei bărbați și o tânără, bănuiți de furturi din genți și…