ePayment: Tentativele de frauda in 2011 au scazut cu 15%
Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerţ electronic ePayment au fost în 2011 mai puţine cu 15% faţă de anul anterior.
Potrivit unui comunicat al Gecad ePayment, remis miercuri AGERPRES, sistemul antifraudă ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă.
Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacţiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienţii ePayment se ridică la alte 520.000 euro în 2011.
Principalele tipuri de incidente întâlnite de operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de neautorizarea unei tranzacţii online (introducerea greşită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacţia, cardul are o limită de sumă pentru tranzacţii online etc.), incidente legate de 3D Secure (cum se stabileşte parola sau cu cine, cum funcţionează), dar şi detalii legate de comandă/plata online (verificarea detaliilor din comandă, clientul doreşte să se asigure că plata este finalizată etc.)
În ceea ce priveşte tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilenţa sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) şi alte servicii (13%).
Cele mai puţin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment şi plata de utilităţi, fiecare dintre ele însumând între 1 şi 4% din totalul încercărilor de fraudă.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăşi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franţa, Australia, Germania, Brazilia şi Canada.
În urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieşit că acestea provin din România (24%), Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) şi din alte ţări, precum Franţa, Brazilia, Spania, Germania şi Columbia.
ePayment este furnizor de soluţii eCommerce integrate, parte a grupului internaţional PayU, deţinut de Naspers Ltd, al doilea jucător în eCommerce la nivel global.
PayU desfăşoară operaţiuni de integrare plăţi online în Polonia, Cehia, România şi Ungaria, procesând în 2010 un număr de 31 de milioane de tranzacţii în valoare de peste 800 milioane de euro. În România, ePayment este lider pe piaţa de plăţi online, cu peste două milioane de tranzacţii procesate în 2011, în valoare de 138,8 milioane de euro şi o cotă de 88% din volumul total al Romcard.
Compania dezvoltă soluţia integrată de plăţi online ePayment, dedicată companiilor care deţin sau doresc să îşi deschidă o afacere online în România sau în ţările în care activează grupul PayU.