Parolele de acces la profiluri online ar putea fi inlocuite cu sisteme de identificare biometrica
Parolele de acces la email sau la profiluri personale de pe reţelele online ar putea dispărea treptat, urmând să fie înlocuite cu sisteme biometrice de control.
Parolele de acces la email sau la profiluri personale de pe reţelele online ar putea dispărea treptat, urmând să fie înlocuite cu sisteme biometrice de control, unele instituţii bancare anunţând deja planuri de implementare a unor tehnologii de acest tip pentru accesarea conturilor scrie Mediafax.ro.
Banca HSBC, cu sediul la Londra, a anunţat deja că va introduce sistemul de recunoaştere a vocii pentru serviciul telefonic destinat clienţilor şi identificarea amprentelor digitale pentru accesarea contului bancar online, potrivit publicaţiei Herald Scotland. Recent, o altă instituţie bancară – Atom Bank (situată tot în Marea Brianie) – a anunţat introducerea tehnologiei identificării faciale a clienţilor.
Noile modalităţi de identificare au în primul rând rolul sporirii siguranţei, dar vor facilita şi vieţile utilizatorilor sistemelor online, pentru că oamenii nu vor mai fi nevoiţi să reţină numeroase parole de acces.
Sistemul de recunoaştere de vocii pentru accesul la conturi bancare nu este o noutate, dar a fost utilizat până acum doar la scară redusă. Barclays a introdus această tehnologie în 2013, dar doar pentru clienţi din mediul corporatist. RBS şi NatWest au implementat de un an sistemul amprentelor digitale pentru utilizatorii de dispozitive smartphone Apple.
HSBC intenţionează să introducă în următoarele săptămâni sistemele de identificare biometrică, mai întâi pentru serviciul prioritar “First Direct”, urmând ca tehnologia să se extindă la toţi clienţii britanici – circa 15 milioane – începând din vară. “Va fi cea mai amplă măsură de implementare a sistemelor biometrice de siguranţă în Marea Brianie”, a explicat Francesca McDonagh, directorul de retail al filialei britanice a HSBC.
Softurile de siguranţă biometrică vor fi furnizate de compania Nuance Communications şi vor identifica elemente caracteristici comportamentale personale precum ritmul de vorbire, accentul şi pronunţia. După ce un client va opta pentru acest sistem de identificare, va trebui să ofere o “mostră a amprentei vocale“.
Alte sisteme biometrice de identificare aflate în curs de implementare includ recunoaşterea ritmului cardiac, a pulsului sau a irisului.
Un sondaj efectuat recent de Institutul YouGov arată că mai mult de o treime dintre cetăţenii britanici cred că parolele clasice folosite online sunt depăşite ca măsură de siguranţă.