CertAlarm testează produsele de securitate
Beneficiile testării și cerificării de către CertAlarm a produselor pentru incendii și securitate din Europa.
Producătorii care plănuiesc să își vândă produsele de securitate și incendii în diferite țări din Europa se confruntă cu nesiguranță referitor la standardele pe care produselele lor ar trebui sa le aibă, cum ar trebui să fie testate și certificate scrie sourcesecurity.com.
Standardele europene referitoare la certificări nu sunt armonizate pentru echipamentele de securitate. Referitor la piața produselor pentru incendiu, companiile sunt obligate de Construction Product Regulation (CPR) să le fie testate produsele de către laboratoare specializate și comisii de certificare. Cu toate acestea, standardele și procedurile sunt impuse în funcție de țară.
Multe țări din Europa cer producătorilor să retesteze și să reevalueze produsele la un evaluator local deși respectă standardele EN. Pentru companii este un proces scump care ia timp și trebuie repetat pentru fiecare țară.
CertAlarm EU oferă o testare de calitate având EN 54 standarde pentru incendii și EN 5013X pentru standardele de securitate. CertAlarm are aprobarea EA (European co-operation for Accreditation) pentru a oferi cea mai bună calitate din Europa în evaluarea produselor pentru securitate și incendiu și să crească nivelul de siguranță și securitate pentru cetățenii din Europa.
Producătorii îți pot duce produsele la orice laborator CertAlarm certificat (RTL) și pot selecta o ofertă de teste și certificări pentru a obține certificatul (CCB), astfel nu vor mai trebui să contacteze fiecare laborator din fiecare țară din Europa unde vor să vândă produsul, reducând timpul și costurile.
Întrebarea care se pune este: de ce CertAlarm nu este folosit de toată lumea? Anja Kinsky, manager general al CertAlarm a declarat: „Este foarte logic. Din punct de vedere legal, deoarece este aprobată de EA, CertAlarm ar trebui să fie acceptată în întreaga Europă. Nu sunt motive legale pentru care nu ar trebui să fie acceptată peste tot. Dar în unele țări, ca Franța și Germania, piața continuă să ceară calificativele specifice țării- și asta o face să fie dificilă. Este o problemă a pieței.”