HomeStiriSecuritate ITReclame periculoase postate pe site-uri legitime
virus reclame

Reclame periculoase postate pe site-uri legitime

virus reclameCele mai multe reclame periculoase fac parte din categoria celor de business şi reprezintă 20,73% din total.

 

Circa 7% dintre reclamele afişate pe website-uri legitime direcţionează utilizatorii către pagini ce conţin viruşi, le livrează acestora mesaje frauduloase, spam sau mesaje de tip phishing, arată un studiu Bitdefender realizat pe 70 de mii de bannere cu reclame, afişate pe aproximativ 150.000 de pagini web.

Pentru a selecta reclamele, echipa de cercetare a Bitdefender a scanat motoarele de căutare după 50 de termeni precum filme gratis, muzică gratis, jocuri, torenţi, download gratis, slăbeşte acum, câştigă bani de acasă, termeni pe care utilizatorii îi caută frecvent.

Cele mai multe reclame periculoase fac parte din categoria celor de business şi reprezintă 20,73% din total. Această categorie acoperă pagini web cu afaceri fictive, site-uri create de escroci pentru a promova false oferte de produse la preţuri foarte mici.

Alte 20% dintre reclamele periculoase identificate pe site-uri legitime fac parte din categoria celor care furnizează informaţii despre computer sau software şi servicii pe internet, precum plugin-uri false de SEO, convertoare video sau cursoare.

Peste 12% dintre reclamele frauduloase fac referire la cazinouri online, alte 12 la sută sunt reclame la produse şi servicii medicale, iar 5% dintre bannerele periculoase promovează pornografie.

’’În 2014 ne aşteptăm ca escrocii să exploateze din ce în ce mai mult reclamele pentru a livra utilizatorilor malware sau pentru a-i păcăli să intre în diverse jocuri prin care pierd bani. Milioane de utilizatori de peste tot din lume sunt expuşi astfel infecţiilor cu viruşi, mesajelor frauduloase sau celor spam. Un exemplu al efectelor pe care acest fenomen le-ar putea avea îl reprezintă incidentul în care a fost implicat acum trei săptămâni portalul Yahoo!’’, a declarat Cătălin Coşoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.

La începutul acestui an, vizitatorii Yahoo! au fost infectaţi prin simpla accesare a portalului, din cauza unui banner de reclamă rău intenţionată. Aceasta ducea către un exploit de Java ce încărca o vulnerabilitate prin intermediul căreia utilizatorul putea fi infectat cu viruşi foarte periculoşi precum Zeus sau Dorkbot. De asemenea, în septembrie 2009, cititorii New York Times au fost direcţionaţi printr-o reclamă infectată către un site ce găzduia software periculos.

Aceste exemple arată că publicitatea rău intenţionată a devenint una dintre cele mai periculoase ameninţări, pentru că se poate răspândi pe un număr mare de site-uri legitime şi poate ajunge astfel la un număr mare de utilizatori. În plus, unele dintre bannere permit escrocilor să infecteze utilizatorii fără ca aceştia să dea efectiv click pe ele

Share With: