HomeStiriSecuritate FizicaModificarea L 333/2003: Proiectul Ciuca-Ciuhodaru-Giurgiu, o aberatie legislativa
security

Modificarea L 333/2003: Proiectul Ciuca-Ciuhodaru-Giurgiu, o aberatie legislativa

securityO aberaţie legislativă, ce vizează modificarea şi completarea Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, a fost depusă în ultima parte anului trecut de către trei deputaţi.

Acest “trio formidabil” – format din deputaţii Bogdan Ciucă, Tudor Ciuhodaru şi Mircia Giurgiu – a încercat să bulverseze piaţa serviciilor de securitate privată, printr-o tentativă nefericită de completare a celebrei Legi 333/2003. Iniţiativa dovedeşte că aceşti trei parlamentari nu au habar de domeniu şi de atribuţiile Poliţiei Române. Lucru demonstrat de avizele negative primite de la comisiile de specialitate din Senat, dar şi de la Guvern.

Din păcate, iniţiativa legislativă a trecut tacit de Senat, depăşind termenul legal de 45 de zile necesar dezbaterii. În consecinţă, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor (iniţiată de deputaţii Bogdan Ciucă, Tudor Ciohodaru şi Mircia Giurgiu) a fost trimisă foarte recent la Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu subiectul, trebuie spus că propunerea vizează modificarea şi completarea legii amintite, în sensul asigurării pazei şi protecţiei ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, a regiilor autonome, companiilor şi societăţilor naţionale, institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, precum şi pentru toate instituţiile publice, de către unităţile de Poliţie, Poliţie Locală sau Jandarmerie.

De asemenea, paza bunurilor şi a valorilor deţinute de către instituţiile publice să fie asigurată tot de către instituţiile publice menţionate mai sus.

Elocvente în dovedirea aberaţiei propunerii sunt, în principal, concluziile adoptate de Comisia pentru Apărare, Ordine Publică şi Sigurnaţă Naţională, din data de 20 decembrie 2011, care, de altfel, a şi dat aviz negativ:

– conform prevederilor Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, această instituţie nu are atribuţii în domeniul asigurării pazei cu personal, ci competenţe pe linia avizării şi controlului asupra înfiinţării societăţilor private de detectivi, pază, supraveghere şi gardă de corp;

– conform prevederilor Legii poliţiei locale nr. 155/2010, această instituţie asigură paza bunurilor şi obiectivelor aparţinând autorităţilor administraţiei publice locale sau altor instituţii publice de interes local, stabilite de consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;

– aplicarea prevederilor propunerii legislative ar conduce la o creştere a necesarului de posturi din Jandarmerie, Poliţie şi Poliţia Locală, care ar genera influenţe financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului de stat.

De asemenea, Guvemul României, prin Punctul său de vedere, nu susţine adoptarea acestei propuneri legislative. La rândul lor, Comisia juridică. de numiri, disciplină, imunităţi şi validări şi Comisia pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului au transmis avize negative.

 

Share With: