HomeStiriSecuritate ITBitdefender: Atentie la escrocheria “Orange-Samsung Galaxy” pe Facebook
cod

Bitdefender: Atentie la escrocheria “Orange-Samsung Galaxy” pe Facebook

codUn număr masiv de utilizatori de Facebook sunt victimele unei escrocherii ce foloseşte drept momeală un aşa-zis concurs organizat de Orange România.

“Orange România îţi dă şansa să câştigi un Samsung Galaxy II, trebuie doar să dai Like + Share. Succes!”. Acesta este mesajul cu care pagina de Facebook ”Concurs orange România” îşi ademeneşte victimele. Un mecanism banal, în care trebuie să faci doar două click-uri, propulsat de forţa premiului – un smartphone de ultimă generaţie si o tabletă, avertizează Bitdefender.

Odată ce au dat Like, victimele s-au abonat, practic, la pagina respectivă, astfel încât vor primi în NewsFeed conţinutul postat pe aceasta, inclusiv link-uri periculoase. Pe de altă parte, cei care au dat Like pozei, ajuta indirect la popularizarea paginii escrocheriei. Actualmente sunt peste 12.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o poză şi 10.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o altă imagine a premiului.

Şi mai îngrijorător este faptul că primul post pe pagina conţine un link către un torent, lucru care ridică foarte multe semne de întrebare. Deocamdată, linkul nu duce nicăieri, însă nu este exclus ca torentul să constituie canal de răspândire al unei ameninţări informatice mult mai periculoase, iar această iniţiativă să fie de fapt o acţiune de colectare de date, adică de persoane care să amplifice retransmiterea ulterioară.

Mecanismul de răspândire al acestei escrocherii este foarte eficient, fiind bazat pe diseminarea benevola a malware-ului. Există două căi prin care utilizatorii pot cădea în cursă: fie le apare pe Perete sau în Fluxul de Ştiri un mesaj care promovează concursul, fie în Fluxul lor de ştiri apare un mesaj postat de un prieten, însoţit o poză a premiului şi instrucţiunile de participare. Pentru a intra în concurs, e nevoie de un Like şi de un Share.

În funcţie de calea prin care ajung să „intre” în schemă, utilizatorii sunt invitaţi să întreprindă două acţiuni, al căror scop real este să amplifice propagarea escrocheriei. Mai întâi accesează pagina concursului, căreia trebuie să-i dea Like, după care trebuie să între în secţiunea Photos unde li se cere să dea un nou Like şi să partajeze fotografia premiului.

Share With: